VD » Blog » Marketing » Jaka jest cena dobrej kampanii reklamowej w Internecie? Pozycjonowanie / Google Ads

Jaka jest cena dobrej kampanii reklamowej w Internecie? Pozycjonowanie / Google Ads

8 czerwca 2021 (aktualizacja: 8 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
strategie
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Każdy właściciel firmy wie, że reklama jest dźwignią handlu. Bez przemyślanej strategii marketingowej nie przebijemy się przez konkurencyjne firmy i nie dotrzemy do nowych klientów. Prowadząc działalność w internecie musimy reklamować nasze produkty i usługi w sieci. Sprawdźmy zatem, jakim musimy dysponować budżetem, żeby taka promocja miała sens?

Ile to kosztuje?

Niestety nie ma dokładnej odpowiedzi na to pytanie. Na cenę wpływa wiele elementów np. branża w której działamy, ilość konkurencyjnych firm, zainteresowanie tego typu usługami, typ reklamy który wybierzemy itd. Powinniśmy jednakże mieć świadomość, które elementy są ważne przy planowaniu budżetu na reklamę i jakie są mniej więcej spodziewane widełki opłat.

Kampania reklamowa strony internetowej

Tak, jak wspomniałam wcześniej nie ma górnej granicy wydatków, to my decydujemy, czy chcemy wydać 500 zł czy 5000 zł miesięcznie. Warto jedynie wiedzieć, na co idą te pieniądze i na bieżąco śledzić, czy zwiększył się ruch na naszej stronie i wzrosła konwersja. Kontrolując wydatki będziemy mieć pewność, że dana forma reklamy faktycznie jest skuteczna i przynosi zyski.

Kampania typu Facebook Ads i Google Ads

Tego rodzaju kampanie reklamowe są bardzo proste w analizie wydatków. Dokładnie wiemy, jaką prowizję pobiera agencja reklamowa, a jaki budżet przeznaczyliśmy na promocję. Możemy w łatwy sposób obliczyć koszt pozyskania klienta. Na bieżąco możemy również kontrolować ilość wydanej gotówki i w razie potrzeby zmniejszać lub zwiększać budżet na reklamę. Zaletą jest również sposób rozliczenia kampanii typu Facebook Ads i Google Ads w zależności od ilości wyświetleń lub ilości kliknięć w baner reklamowy lub link prowadzący do podstrony z produktem lub usługą. Kolejnym ważnym elementem obu kampanii jest możliwość dotarcia do określonej grupy odbiorców, tzn. reklama wyświetli się tylko wybranym przez nas osobom, dzięki czemu będzie bardziej skuteczna.

Systemy rozliczenie w kampanii Facebook Ads i Google Ads

Mamy do dyspozycji 2 modele rozliczeniowe w obu formach reklamy. Pierwszy Pay per click (PPC) w którym właściciel strony ponosi koszty tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w baner lub link reklamowy i znajdzie się na stronie. To najczęściej wybierana forma kampanii, bo płacimy tylko wtedy, gdy potencjalny klient może być zainteresowany naszymi usługami. Rozliczanie w tym modelu jest polecane szczególnie tym firmom, których celem jest zwiększenie sprzedaży. Drugim sposobem rozliczeń jest Cost per view (CPV), czyli opłaty są pobierane wtedy, gdy użytkownik zobaczy baner reklamowy, czyli za ilość wyświetleń. Ten typ promocji jest polecany szczególnie tym firmom, których reklama ma postać wyskakującego okienka lub zbliżonej formy angażującej odbiorcę lub ma charakter informacyjny nastawiony na budowaniu wizerunku brandu.

Od czego zależy cena kampanii reklamowej?

Cena uzależniona jest przede wszystkim od typu reklamy, na którą się zdecydujemy. Samodzielnie musimy przeanalizować, czy tańszy remarketing nam wystarczy, a może konieczne są znacznie droższe, ale skuteczne linki sponsorowane lub Google Shopping? To wszystko zależy od celu, który zamierzamy osiągnąć i odbiorców, do których chcemy dotrzeć. Koszt reklamy uzależniony jest również od tego, czy prowadzimy kampanię sami, czy zatrudniamy wykwalifikowanego specjalistę lub agencję marketingową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *