VD » Blog » Marketing » Zwiększenie konwersji czyli jak zachęcić użytkownika do kontaktu przez stronę internetową?

Zwiększenie konwersji czyli jak zachęcić użytkownika do kontaktu przez stronę internetową?

6 lutego 2021 (aktualizacja: 18 lutego 2021) 6-8 min. czytania
Obsługa klienta
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Klienci sklepów internetowych preferują kontakt bezpośredni z pracownikiem sklepu, wykorzystują następujące kanały: telefon, mail, chat i osobistą rozmowę w placówce stacjonarnej. Właściciele sklepów muszą w taki sposób skoordynować proces kontaktu z klientem, żeby wszystkie kanały  kontaktu działały w spójny i harmonijny sposób. Klient musi być zadowolony z obsługi.

Jak można nakłonić użytkowników do kontaktu z naszym sklepem internetowym? Przede wszystkim nasz portal musi być czytelny, miły dla oka i funkcjonalny. Pierwszych kilka sekund ma  znaczenie, wtedy klient podejmuje decyzję, czy zostanie na naszej stronie. Użytkownik musi zdobyć nasze zaufanie, żeby był zainteresowany naszymi produktami. Dobrze, by w razie wątpliwości bądź pytań skontaktował się z pracownikami sklepu.

Strona powinna być tak zbudowana, żeby była przejrzysta i klient wiedział, gdzie musi przejść, żeby znaleźć to co go interesuje. Zamęt może wiązać się ze zwiększonym współczynnikiem odrzuceń z wejść na stronę. Warto zastanowić się, co jeszcze można poprawić, aby wszystko działało jak należy. Strona nie może być przeładowana niepotrzebnymi informacjami od tego jest np. blog. Musi być intuicyjna, nowoczesna i koniecznie działać na urządzeniach mobilnych.

Możemy umieścić na stronie przycisk CTA – call to action, czyli przycisk wezwania do działania, to ścieżka która prowadzi klienta do docelowego punktu. Dzięki temu zachęcimy użytkowników do kontaktu z pracownikami sklepu. Ważnie, żeby umieścić CTA kilka razy, żeby wyświetlało się w kilku miejscach na stronie, ale nie można zapominać, że nie mogą to być działania zbyt agresywne, bo przyniosą odwrotny skutek. Klient powinien też wiedzieć, po co ma się z nami skontaktować np. po bezpłatną wycenę, po odpowiedź na pytanie itd.

Sprawdź, czy dane kontaktowe są widoczne na stronie i czy są są podane wszystkie niezbędne informacje. Internauci nie lubią szukać nic na stronie, prędzej z niej wyjdą niż będą tracić czas na poszukiwania. Dobrze jest stworzyć zakładkę „Kontakt”, umieścić ją w menu i wpisać do niej dokładne dane firmy z numerem NIP i nazwą firmy. Warto też na dole w stopce umieścić numer telefonu, maila i adres. Te informacje nie mogą się zlewać ze stroną, muszą być wyróżnione. Można napisać je pogrubioną, kolorową czcionką.

Coraz więcej użytkowników korzysta z chata na stronie. To szybki i wygodny sposób na kontakt z obsługą sklepu. Klientowi z reguły się spieszy, a na chacie otrzyma odpowiedź od razu. Dobrze jest wstawić na chat zdjęcie i imię osoby, która będzie rozmawiać z potencjalnym klientem. Zachęć do skorzystania z tej formy kontaktu, umieść tekst, który wytłumaczy w prostszy sposób, dlatego warto zdecydować się na taką formę kontaktu.

Umieść na stronie formularz kontaktowy, który będzie intuicyjny, łatwy w obsłudze i tym samym zgodny z RODO. Użytkownik powinien wypełniać, jak najmniej pól. Chcemy uzyskać tylko faktycznie niezbędne informacje. Dobrze, żeby internauta miał możliwość wysłania kopii wiadomości na swojego maila, dzięki temu ma potwierdzenie kontaktu ze sklepem. Po wypełnieniu formularza powinna wyskoczyć informacja, ile czasu trzeba czekać na odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *