Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Narzędzia dla firm / Jak sprawdzić czy moja strona jest mobilna? Test optymalizacji mobilnej, a pozycjonowanie


Jak sprawdzić czy moja strona jest mobilna? Test optymalizacji mobilnej, a pozycjonowanie



21 maja 2019 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Mobilność stron to obecnie jeden z najważniejszych trendów. Fakt, że z roku na rok coraz więcej osób przegląda Sieć właśnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, oddziałuje również na pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Dlatego tak ważne jest przygotowanie mobilnej witryny. Nie każdy wie jednak, jak ją rozpoznać i jak się posługiwać testami optymalizacji mobilnej, o czym piszemy w niniejszym tekście.

Dlaczego potrzebujesz strony mobilnej

Strona mobilna to obecnie standard, a właściwie konieczność z kilku względów. Po pierwsze z uwagi na wygodę użytkowników, którzy coraz częściej korzystają z telefonów, smartfonów czy tabletów w celu poszukiwania interesujących ich informacji w Internecie. Jeżeli trafią na stronę bez wersji mobilnej, będą mieli problemy z nawigacją na niewielkim monitorze urządzenia, w efekcie czego szybko z niej wyjdą. Dopiero wersja mobilna witryny zapewnia odpowiedni komfort w przeglądaniu Internetu.

Przeczytaj również  Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Wygoda użytkowników ma duże znaczenie, jednak istotną rolę odgrywa także pozycjonowanie stron, które obecnie jest powiązane z posiadaniem strony mobilnej. Otóż z uwagi na wprowadzenie przez Google mechanizmu mobile first index najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa w celu oceny jakości witryny i ustalenia rankingu wyników wyszukiwania bierze pod uwagę mobilną, a nie desktopową wersję strony, jak to się działo jeszcze do niedawna. W związku z tym brak mobilnej wersji może być bardzo niekorzystny, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Czy Twoja strona jest mobilna

Najprostszym sposobem na sprawdzenie mobilności strony jest po prostu jej otwarcie w przeglądarce internetowej na urządzeniu mobilnym. Sięgnij więc po swój smartfon, wpisz adres witryny i zweryfikuj, czy jest do niego dostosowana i wyświetla się pionowo, a Ty nie musisz pomniejszać ekranu, żeby nawigować w jej ramach. Znacznie dokładniejszym sposobem, dzięki któremu wykryjesz ewentualne problemy z mobilną wersją witryny, jest natomiast Test optymalizacji mobilnej, o którym piszemy poniżej.

Przeczytaj również  Co to jest konwersja i wskaźnik konwersji na stronie?

Test optymalizacji mobilnej to proste w obsłudze i darmowe narzędzie udostępnione online przez Google, które pozwala na przebadanie witryny pod kątem jej mobilności. W tym celu wystarczy tylko wpisać adres domeny. Narzędzie ją analizuje i po krótkim czasie wyświetla informacje, czy jest ona dostosowana do urządzeń przenośnych. W razie jakichkolwiek błędów właściciel strony zostaje o nich powiadomiony i może podjąć działania zaradcze. Jeżeli strona została dodana i zweryfikowana w usłudze Google Search Console, w jej ramach można dodatkowo wyświetlić rozszerzony raport dotyczący obsługi na urządzeniach mobilnych.

Jeżeli więc masz wątpliwości co do mobilności swojej witryny, wykorzystaj Test optymalizacji mobilnej od Google i dowiedz się, co jest nie tak. Jeśli Twoja witryna nie posiada zaś wersji na urządzenia przenośne, jak najszybciej ją zaprojektuj i udostępnij w Internecie, żeby jej brak nie odbił się negatywnie na użytkownikach oraz pozycjonowaniu.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak sprawdzić czy moja strona jest mobilna? Test optymalizacji mobilnej, a pozycjonowanie - VD"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *