Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Reklama kosmetyków czyli marketing dla drogerii


Reklama kosmetyków czyli marketing dla drogerii



10 lutego 2022 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

Kosmetyki są przez nas wykorzystywane każdego dnia. Często robimy to już tak machinalnie, że nawet nie zwracamy na to uwagi. Wpływają na nasz wygląd, zapach, poprawiają samopoczucie, a nawet zdrowie. To wszystko sprawia, że szczególnie w ostatnich czasach, branża kosmetyczna cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Jest atrakcyjna zarówno dla konsumentów, jak i producentów. Jednak parafrazując pewne przysłowie – tam gdzie tłum, tam nie ma okazji. Dlatego warto wiedzieć, jak skutecznie prowadzić marketing dla kosmetyków, a my jako doświadczona agencja SEO, możemy Ci w tym pomóc.

Przepisy prawne a reklama kosmetyków

Na wstępie warto jednak zaznaczyć, że temat reklamy w kontekście kosmetyków jest uregulowany prawnie. Zarówno ze strony Unii Europejskiej, jak i państwa polskiego. Dlatego warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, które wynikają z obowiązujących przepisów. Reklamując kosmetyki, musisz pamiętać o:

  • Prawdziwe informacje – w przypadku kosmetyków, jak i innych produktów. Należy zauważyć, że nie można np. używać cechy charakterystycznej dla danej grupy kosmetyków, jako atutu tylko Twojego produktu, posługiwanie się prawdziwymi certyfikatami oraz wymienianie tylko faktycznych składników kosmetyku.
  • Udokumentowane fakty – jest to kwestia, która zajęła dość dużo miejsca w przypadku Rozporządzenia UE 655/2013. Oznacza to, że posługując się w reklamie kosmetyków jakimś stwierdzeniem, musi ono być poparte faktycznie przeprowadzonymi i udokumentowanymi badaniami, np. jeśli Twój krem redukuje zmarszczki, to bez posiadania faktycznych dowodów, nie możesz wykorzystać tej informacji w reklamie.
  • Zdrowa konkurencja – przepisy regulują także fakt, że w swoich działaniach reklamowych, nie możesz wykorzystywać przekazów, które stawiałyby konkurencje w złym świetle. Sama reklama musi być oczywiście obiektywna i prosta dla konsumentów, a także nie może wprowadzać w błąd odbiorców.
Przeczytaj również  Jak reklamować firmę w Internecie? [Reklama Firmy]

Chociaż przepisów dotyczących reklamy kosmetyków jest zdecydowanie więcej, to przedstawione powyżej przykłady, są najbardziej jaskrawymi. Mają one za zadanie wskazać, że reklama kosmetyków oprócz przepisów regulujących typowe przekazy reklamowe, posiada także własne, do których reklamodawcy muszą się ustosunkować. Warto o tym pamiętać.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jakie działania marketingowe dla branży kosmetycznej?

Jeśli jesteś producentem kosmetyków lub posiadasz własną drogerię, na pewno zastanawiasz się nad tym, jak skutecznie reklamować swoje produkty. Zapytamy wprost. Myślałeś o marketingu internetowym, a dokładniej o pozycjonowaniu stron internetowych? Jest to uważane za jedno z najlepszych działań reklamowych w dzisiejszych czasach. Dlaczego?

Przede wszystkim przez powszechność Internetu. Obecnie na 38 milionów Polaków, blisko 32 miliony ma dostęp do Internetu. Co więcej, reklamowanie swojej firmy w Internecie, może być zdecydowanie tańszym rozwiązaniem, niż wykorzystywanie innych mediów masowych do reklamowania swoich produktów lub usług. Dlatego pozycjonowanie stron internetowych stale zyskuje na popularności i warto rozważyć je także w kontekście marketingu dla Twojej firmy kosmetycznej.

Czy warto pozycjonować stronę www w branży kosmetycznej?

Odpowiednia widoczność w Internecie w obecnych czasach jest bardzo ważna. Przede wszystkim proces zakupowy wygląda nieco inaczej, niż jeszcze kilka lat temu. Obecnie konsumenci po pierwszym zetknięciu się z produktem (np. zobaczeniu go w reklamie), nie udają się już do sklepów, a wyszukują informacji na jego temat w Internecie, jest to tzw. zerowy moment prawdy.

Przeczytaj również  Model AIDA w marketingu

Jeśli Twoja strona internetowa będzie zajmowała wysokie pozycję w Google na frazy, które są związane z Twoimi produktami, masz większe szanse na to, że to właśnie Ty zyskasz nowego klienta. Dzięki pozycjonowaniu stron w Google, masz szansę na wyrobienie sobie odpowiedniej renomy na rynku, która w branży kosmetycznej jest bardzo ważna. O czym jeszcze warto wspomnieć w przypadku tej formy reklamowania kosmetyków?

  • Długofalowa strategia rozwoju – pozycjonowanie stron internetowych to coś więcej, niż tylko dbanie o widoczność w wyszukiwarce. Przede wszystkim poprawiasz ogólną rozpoznawalność marki, działasz pozytywnie na ruch na Twojej stronie, a także częściej będziesz przenikał do świadomości odbiorców jako marka.
  • Pozytywne doświadczenia użytkownika – dobre SEO na stronie oznacza także prawidłową strukturę strony pod kątem UX tzw. User Experience. Zadowolony z wizyty na Twojej stronie użytkownik ją zapamięta, chętniej będzie z niej korzystał i najpewniej do niej wróci w przyszłości.
  • Dotarcie do zdecydowanych na zakup klientów – za sprawą pozycjonowania długiego ogona, możesz dotrzeć do konsumentów, którzy są zdecydowani na konkretny produkt i wpisują w Google zapytanie odnośnie kupna danego kosmetyku. Jeśli trafią na Twoją stronę, dlaczego mieliby nie dokonać zakupu właśnie w Twojej firmie?

Podsumowanie

  • Działania reklamowe w branży kosmetycznej, posiadają własne uregulowania prawne.
  • W związku ze wzrastającą popularnością Internetu, to właśnie on jest świetnym miejscem do reklamowania swoich produktów lub usług z branży beauty.
  • Pozycjonowanie strony internetowej to coś znacznie więcej, niż dobra widoczność w Google, to także wysoka rozpoznawalność marki, możliwość wpłynięcia na obroty finansowe firmy itp.
Źródło:
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2013/655/oj
https://datareportal.com/reports/digital-2021-poland


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Reklama kosmetyków czyli marketing dla drogerii [Pomysły]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.