Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Planowanie akcji promocyjnych w branży e-commerce


Planowanie akcji promocyjnych w branży e-commerce



23 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Branża e-commerce cały czas się rozwija, z jednej strony wciąż przybywają nowe osoby, które dokonują zakupu w sklepach internetowych, z drugiej coraz więcej właścicieli firm decyduje się na oferowanie swoich usług i towarów w sieci. Konkurencja jest zatem ogromna i żeby potencjalni klienci mogli nas znaleźć musimy o to zadbać. Przede wszystkim należy zadbać o dobrze funkcjonującą witrynę, a później wdrożyć plan akcji promocyjnej, żeby zwiększyć ruch na stronie i poprawić konwersję. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób poprawnie zaplanować wszystkie działania.

Cel kampanii promocyjnej

Podstawą naszego działania musi być ustalenie celu kampanii. Musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć np. poprawić rozpoznawalność marki, zwiększyć ruch w witrynie, osiągnąć wyższą sprzedaż, a co za tym idzie lepszą konwersję, zwiększyć ilość zalogowanych użytkowników lub osób zapisanych do programu partnerskiego. Wiedząc już, co chcemy uzyskać zastanówmy się, które produkty lub usługi chcemy promować np. ze względu na największą marżę. Zastanówmy się, czy to artykuły sezonowe, sprawdźmy jakie działania przeprowadza konkurencyjna firma, jakie formy reklamy nas interesują i określmy nasza grupę odbiorców.

Przeczytaj również  Materiał błyskawiczny na Facebooku - Kanwa

Ile przeznaczyć na działania marketingowe?

Jeśli chcemy odnieść sukces konieczne jest przygotowanie biznes planu, a w szczególności należy zastanowić się, ile możemy przeznaczyć na akcje promocyjne? Trudno cokolwiek planować, jeśli nie wiemy ile możemy ostatecznie wydać. Nie ma sensu zaczynać kilku kampanii i na każdą przeznaczać bardzo małą kwotę. Lepiej skupić się na 2-3 kanałach dotarcia do klientów i w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje wybrany rodzaj reklamy. Budżet warto podzielić na wydatki w skali miesiąca i roku.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak poinformować klientów o akcjach promocyjnych?Możliwości mamy naprawdę dużo, dlatego wybierz kilka. Podzielmy sobie kanały dotarcia do klientów na te płatne i bezpłatne. Możemy założyć profil firmowy w social mediach np. Tik Tok, Facebook, Snapchat, Instagram,Twitter i informować klientów o ciekawych wydarzeniach, konkursach, nowościach w sklepie, wstawiać recenzje, krótkie filmiki i ciekawe grafiki. Jeśli chcemy zwiększyć zasięg, to skorzystajmy z odpłatnego promowania postów lub z Facebook Ads. Stwórz bloga firmowego i napisz artykuł dedykowany konkretnej akcji promocyjnej. Umieść w treści najważniejsze słowa kluczowe, żeby wypozycjonować podstronę z wpisem. Warto przygotować również ciekawy newsletter i przesłać go naszym subskrybentom. Możemy umieścić w nim przyciski typu call to action lub linki do podstron z promocją. Innym sposobem na dotarcie do klientów jest komentowanie postów i udzielanie się na forach internetowych, stronach branżowych lub w grupach tematycznych np. na Facebooku. Po pierwsze możemy przedstawić siebie jako eksperta, po drugie rozreklamujemy akcję promocyjną. Możemy skorzystać z płatnej kampanii Google Ads lub pozycjonowania naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwarki Google.

Przeczytaj również  S.M.A.R.T. - czyli jak formułować cele


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak planować akcje promocyjne w sklepie internetowym?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *