VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » Strategie pozycjonowania strony w branży beauty


Strategie pozycjonowania strony w branży beauty

Publikacja: 20 lipca, 2021| Aktualizacja: 2 lipca 2021

Od czego zacząć pozycjonowanie branży beauty ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Jeżeli działamy w branży beauty, to pozycjonowanie strony internetowej jest niejako koniecznością. Konkurencja jest ogromna, ale rynek zbytu również. Ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na wygląd zewnętrzny i dbają o siebie. Warto to wykorzystać w promocji swoich produktów i usług, dzięki czemu zwiększymy nasz zasięg, wpłyniemy na rozpoznawalność marki i w konsekwencji osiągniemy wyższą konwersję. Sprawdźmy zatem, na co zwrócić uwagę chcąc wypozycjonować stronę z branży beauty.

Grupa docelowa

Przed rozpoczęciem działań marketingowych konieczne jest określenie naszej grupy docelowej. W zależności od tego komu chcemy proponować nasze usługi lub produkty wybierzemy inny kanał i styl dotarcia do klientów. Musimy zwrócić uwagę na wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację, miejsce pracy, posiadanie potomstwa itd. Im więcej informacji o potencjalnych klientach tym lepiej. Wiedząc, kim jest nasz klient docelowy możemy dostosować odpowiednie słownictwo, przekaz reklamowy, ofertę produktową i zakres cenowy.

Dobór słów kluczowych

Wybór odpowiednich słów kluczowych jest niezwykle istotny. Jeśli nie poświęcimy na to czasu i nie przeanalizujemy ich dokładnie, to może się okazać, że wydamy niepotrzebnie pieniądze na kampanię marketingową, bo zastosowane frazy są nieskuteczne. Wybierając słowa kluczowe sprawdźmy i spiszmy, które produkty i usługi w sklepie najczęściej wybierają klienci oraz te, na których najwięcej zarabiamy. Warto pozycjonować stronę na słowa kluczowe z długiego ogona tzw. long tail. Tego typu frazy są rzadziej wpisywane i mają mniejszą konkurencyjność, ale gwarantują że dotrzemy do naprawdę zainteresowanych naszymi artykułami odbiorców, co z pewnością wpłynie na wzrost zysków. Pozycjonujmy też frazy zawierające nazwę naszej firmy lub marki, bo klienci często właśnie w taki sposób szukają. Możemy zobaczyć, co wpisują użytkownicy w wyszukiwarce lub skorzystać z dedykowanych narzędzi np. Planer słów kluczowych, Senuto, Ubersuggest, Ahrefs, Answer The Public.

Monitorowanie trendów

Wybierając frazy do pozycjonowania warto sprawdzać, jakie są obecnie trendy np. w Google Trends. Warto zaprzyjaźnić się z tym narzędziem, bo w branży beauty co chwilę możemy znaleźć ciekawe nowinki. Jeśli chcemy być na bieżąco, to narzędzie do monitorowania z pewnością nam się przyda. Dowiemy się, które produkty i usługi są obecnie popularne, a czego już klienci nie kupują. Poznamy produkty, które warto wprowadzić do regularnej sprzedaży i zacząć pozycjonować.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony z branży beauty nie różni się zbytnio od promowania witryn z innych branż. Mając wybrane słowa kluczowe konieczne jest stworzenie unikalnych, ciekawych i przede wszystkim przydatnych treści dla osób odwiedzających stronę. Poprzez odpowiednie artykuły eksperckie, tworzenie treści poradnikowych, przygotowywanie recenzji i instrukcji możemy stworzyć relacje z użytkownikami, co wpłynie na ilość osób odwiedzających witrynę. Kolejny krokiem jest zadbanie o odpowiednią optymalizację domeny i wartościowe linki przychodzące. Warto poświęcić trochę czasu na uzupełnienie title i meta description. Przygotowanie szczegółowych opisów produktów, dzięki czemu klienci otrzymają wszystkie niezbędne informacje. Strona powinna być responsywna, czyli dostosowywać się do rozdzielczości urządzeń mobilnych.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *