Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Różnice między agencją, a Inhouse SEO? Co wybrać?


Różnice między agencją, a Inhouse SEO? Co wybrać?



13 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Przeniosłeś swój biznes do internetu i teraz czas pomyśleć nad poprawą widoczności swojej trony w wyszukiwarce Google. Stajesz więc przed trudnym wyborem, czy warto zatrudnić agencję SEO, czy lepiej inhouse SEO, który zajmie się marketingiem internetowym? Zastanówmy się, jakie są wady i zalety obu rozwiązań i wybierz najlepsze dla siebie i swojej firmy.

Nieduża firma zatrudnia inhouse SEO

Największą zaletą zdecydowania się na zatrudnienie specjalisty SEO bezpośrednio u siebie w firmie jest to, że zajmie się on wyłącznie naszą stroną, więc będzie mógł przeznaczyć na to znacznie więcej czasu aniżeli agencja SEO. Dzięki temu, że będzie przebywać na miejscu możemy kontrolować jego czas pracy i wykonane działania. Zastanówmy się zatem jakie są wady takiego wyboru? Niestety znalezienie eksperta w dziedzinie SEO jest niezwykle trudne i może się wiązać z dość dużym wydatkiem. Za wiedzę trzeba niestety zapłacić i pensja dla specjalisty SEO do najniższych nie należy. Warto wziąć również pod uwagę dodatkowe kursy i szkolenia, żeby inhouse SEO mógł poszerzać swoją wiedzę. Musimy też uważać na pseudo specjalistów, którzy dopiero zaczynają pracę w zawodzie, żeby nie doszło do sytuacji, że będą eksperymentować na naszej stronie, co może nie nie tylko wiązać się z brakiem efektów pozycjonowania, ale także zbanowaniem witryny przez Google.

Przeczytaj również  Narzędzia SEO wspierające pozycjonowanie stron internetowych (ecommerce)

Narzędzia SEO

Jeśli uda się nam znaleźć dobrego specjalistę musimy mu zapewnić dostęp do najważniejszych narzędzi. Żeby osiągnąć sukces nie wystarczy sama wiedza i doświadczenie. W tej branży liczy się każdy szczegół i korzystanie z narzędzi do analizy słów kluczowych i konkurencji, raportów i analiz jest niezbędne. Niestety to również kosztuje przykładowo SemStorm to wydatek ok. 99 zł – 499 zł na miesiąc, Senuto ok. 300 zł, MajesticSEO to ok. 470 dolarów rocznie, pełen pakiet Screaming Frog to ok 149 dolarów rocznie.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Wydatki na marketing

Nie możemy zapominać, że koszt pozycjonera i odpowiednich narzędzi to nie koniec. Jeśli chcemy osiągnąć sukces trzeba czasem skorzystać z usług programisty np. podczas wdrażania optymalizacji i większych zmian na witrynie. Potrzebna będzie również pomoc copywritera do przygotowania odpowiednich treści na stronie. Ważny jest również link building, odpowiednie linkowanie jest koniecznością. Agencje SEO mają swoje zaplecze tematyczne, zatrudniając specjalistę SEO sami musimy je zbudować. W zależności od branży to wydatek o tysiąca do do nawet kilku tysięcy.

Przeczytaj również  Co to jest content marketing?

Agencja SEO dla małej firmy

Przed podpisaniem umowy ustalacie cel kampanii reklamowej, zakres działań i koszty. Zatrudnienie agencji SEO z pewnością będzie znacznie tańszym rozwiązaniem. Po pierwsze agencja posiada już wszystkie niezbędne narzędzia i ty nie musisz za nie płacić, po drugie specjaliści w agencji nie przeznaczają tyle czasu na obsługę ile inhouse SEO, mimo to osiągają bardzo dobre, a nawet lepsze rezultaty. Z reguły mają większe doświadczenie, do części działań wykorzystują firmowe narzędzia, skrypty, co znacznie skraca czas obsługi. Nie muszą nic robić ręcznie, bo to nieefektywne. W razie wątpliwości mogą zasięgnąć opinii innych pozycjonerów, w przypadku zmiany algorytmów przez Google szybciej reagują, bo pozycjonują wiele stron i szybciej mogą wyciągnąć odpowiednie wnioski.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Agencja czy inhouse SEO – Co wybrać?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *