Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak uzyskać wysoką pozycję w Google?


Jak uzyskać wysoką pozycję w Google?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 21 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Uzyskanie wysokiej pozycji w Google spędza często sen z powiek specjalistom od pozycjonowania stron. Dlaczego nawet im? Ponieważ nie ma jednej, uniwersalnej metody, która sprawdzi się w przypadku każdej strony internetowej. Czasami nad pewną stroną, poza zastosowaniem czynności optymalizacyjnych, trzeba się naprawdę mocno napracować, zanim uda się osiągnąć sukces. Warto jednak znać kilka najbardziej popularnych sposobów na osiągnięcie wysokich pozycji w Google.

Pozycjonowanie długiego ogona

Pozycjonowanie long tail będzie jednym z podstawowych sposobów na to, by osiągnąć wysoką pozycję w Google. Dlaczego? Ponieważ obecnie Internet rozrósł się tak bardzo, że praktycznie w każdej branży mamy do czynienia z dużą konkurencją. Dlatego zamiast skupiać się na pojedynczych słowach kluczowych, zdecydowanie lepiej będzie oprzeć swoją strategię na dłuższych zapytaniach użytkowników.

Czym jest tzw. długi ogon? Chodzi o długość frazy, na którą pozycjonowana jest dana strona internetowa. Będzie się składała z przynajmniej 3 lub 4 słów, jednak nie można wykorzystywać ich zbyt dużej ilości. Jest to skuteczna metoda, aby dotrzeć do odbiorców, którzy mają sprecyzowane wymagania i wiedzą czego oczekują.

Konkurencyjność słów kluczowych

Aby osiągnąć wysoką pozycję w Google, powinniśmy zwrócić uwagę na te frazy, które są wykorzystywane przez małą liczbę stron internetowych. Możemy oczywiście postawić na nasze umiejętność i samodzielnie postarać się określić słowa kluczowe o niskiej konkurencyjności. Jednak, aby zaoszczędzić czas i mieć większą pewność, możemy wykorzystać w tym celu planery słów kluczowych, np. ten z Google Ads.

Dzięki niemu możemy znaleźć słowa kluczowe o niskiej konkurencyjności na podstawie jednej interesującej nas frazy. Planer dopasuje tyle słów ile będzie możliwe. Jeśli nie będą nam one odpowiadały możemy także spróbować znaleźć frazy kluczowe o średniej konkurencyjności. Być może w naszym wypadku będzie to wystarczające rozwiązanie.

Wartościowy content

Po dobraniu odpowiednich słów kluczowych i rozpoczęciu działań optymalizacyjnych, powinniśmy zająć się także odpowiednimi treściami na naszej stronie internetowej. W tym celu powinniśmy rozglądać się za odpowiednimi tematami publikacji na bloga lub materiałów audiowizualnych. Ważne jest, aby content poza swoją wartością, był także dopasowany do naszej grupy docelowej, a także ogólnej strategii marketingowej firmy.

W ten sposób zapewnimy bardzo ważną spójność naszych działań.

Social Media Marketing

Aby wzmocnić nasze działania pozycjonujące, możemy naszym wartościowym contentem dzielić się z użytkownikami mediów społecznościowych. Może się to okazać pomocne, ponieważ osoby zainteresowane danym materiałem będą wchodzić na naszą stronę i prawdopodobnie spędzać na niej dużą ilość czasu. 

Jest to istotne ponieważ Google przy ustalaniu pozycji, bierze pod uwagę m.in. długość trwania sesji na stronie. Dlatego im więcej miejsc, w których użytkownicy mogą się zetknąć z naszą stroną internetową tym lepiej. W realny sposób może to wspomóc strategię pozycjonowania strony, szczególnie na jej pierwszych etapach.

Czy warto zająć się pozycjonowaniem stron osobiście?

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest czarną magią. Z zupełnie teoretycznego punktu widzenia może to zrobić każdy. W Internecie nie brakuje bezpłatnych treści, dzięki którym będziemy w stanie się zająć pozycjonowaniem stron osobiście. Jednak należy pamiętać, że wymaga to od nas znacznej ilości czasu, a jeśli nie mamy doświadczenia w tym aspekcie, to również nie będzie ułatwiało całej sprawy.

Co więcej, jeśli będziemy działać pospiesznie, łatwo będzie nam przeoczyć różnego rodzaju kwestie, które mogą skutkować efektem odwrotnym do zamierzonego i zamiast osiągnąć wysokie pozycję w Google, zaczniemy spadać coraz niżej.

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zlecić pozycjonowanie strony specjalistom od marketingu internetowego. Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć lub masz pewne wątpliwości związane z tematem pozycjonowania stron, skontaktuj się z nami. Rozwiejemy wszystkie nurtujące Cię kwestie i doradzimy Ci w jaki sposób osiągniesz wysokie pozycję w Google.

Jak uzyskać wysoką pozycję w Google? – kilka słów na koniec

Uzyskanie wysokich pozycji w Google to jeden z podstawowych celów pozycjonowania stron internetowych. Najważniejsze jednak jest to, że w zależności od naszej sytuacji, działania kierujące do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania będą się różniły. Każda branża, tak jak każda firma jest zupełnie inna i coś co sprawdziło się w jednym miejscu, wcale nie musi oznaczać sukcesu w drugim. Dlatego, aby osiągnąć wysokie pozycję w Google niezbędna jest indywidualna strategia, opracowana przez specjalistów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.