VD » Blog » Optymalizacja Witryny - Pozycjonowanie / SEO » Obniżenie współczynnika odrzuceń za pomocą treści

Obniżenie współczynnika odrzuceń za pomocą treści

14 maja 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
współczynnik odrzucen a seo
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Korzystając z narzędzia Google Analytics z pewnością mieliśmy już do czynienia ze współczynnikiem odrzuceń inna nazwa bounce rate. To zestawienie sesji przedstawione za pomocą procentów, w czasie których osoba odwiedzająca naszą stronę wchodzi na jedną podstronę i z niej wychodzi bez wykonania czynności np. wypisania formularza zapisania się do newslettera, dodania artykułu do koszyka. Tego typu interakcje, które są odpowiedzialne za przekazywanie informacji do Google Analytics, zwie się hitami. Jeśli ich nie będzie sesja zostanie zaliczona do współczynnika odrzuceń.

Bounce rate w witrynie można przyrównać do zakupów w galerii handlowej. Przykładowo wyobraźmy sobie, że szukamy butów do pływania dla dziecka. Chodzimy po sklepach i szukamy właściwego sklepu. Pytamy, czy dostaniemy taki produkt, ale go niestety nie ma. Idziemy dalej i znajdujemy odpowiednie obuwie, ale niestety zbyt drogie. Szukamy więc dalej i znajdujemy sklep z obuwiem dziecięcym, w którym pani z obsługi pyta się mnie Czy może mi doradzić? Opisuje jej, czego szukam, w jakiej cenie i rozmiarze, ostatecznie decyduję się na zakup i płacę za towar. Zapamiętuję sklep, bo jestem zadowolona z obsługi i oferowanych produktów. Wychodząc ze sklepu przechodzę przez bramkę, która z reguły liczy klientów. Przerzucając taką sprzedaż do sklepu internetowego, to galeria handlowa jest wyszukiwarką, nasza chęć kupienia butów to słowo kluczowe, witryna sklepu to meta description, a pani z obsługi odpowiadająca na moje pytania to opis towaru, który zawiera CTA (wezwanie do działania). Bramki w sklepie to Google Analytics. Zastanówmy się teraz, w jaki sposób ograniczyć współczynnik odrzuceń?

Meta tag description

Meta description umożliwia botom wyszukiwarek i internautom dowiedzenie się, co znajdziemy w witrynie. Dzięki temu możemy poprawić lub pogorszyć współczynnik odrzuceń. Jeśli utworzymy prawidłowy i szczegółowy opis zawartości podstrony, to szansa że zainteresowany użytkownik na nią wejdzie i zostanie na dłużej jest większa. Tworząc odpowiednie meta description trzeba wpisać słowo kluczowe, na które wzmacniamy podstronę, treści nie mogą być ani za krótkie ani za długie, mogą mieć ok 160 znaków ze spacjami, pisać prawdę o tym co znajduje się na stronie, warto tworzyć w formie komunikatu, żeby użytkownicy chcieli wejść na naszą witrynę.

Strona główna

Musimy na głównej stronie zamieścić niezbędne informacje o usługach i produktach, jakie oferuje firma. Użytkownik wyjdzie z portalu, jeśli w jasny sposób bez zbędnego szukania nie dowie się od razu co mu proponujemy. Trzeba odpowiednio uporządkować produkty w kategoriach. Można zastosować dodatkowe zdjęcia, wideo, hasła promocyjne, które zainteresują odbiorcę i nakłonią do interakcji, co wpłynie na czas przebywania na stronie. Dobrze jest ustalić dokładną grupę odbiorców końcowych, żebyśmy mogli dostosować treści, opisy i hasła reklamowej do konkretnego odbiorcy.

Opisy artykułów na stronie

Jeśli chcemy sprzeda nasze produkty, użytkownik po znalezieniu artykułu, którego szukał, musi uzyskać o nim wszystkie niezbędne informacje. W opisie trzeba wpisać pozycjonowane frazy, dane techniczne i ogólną charakterystykę artykułów. Ne może dojść do sytuacji, że klient nie znajdzie u nas odpowiedzi i przejdzie na stronę konkurencji, bo prawdopodobnie już do nas nie wróci.

Wezwanie do działania

Warto korzystać z przycisków, których zadaniem jest wezwanie do działania. Klient klikając na button CTA ma zrobić określone działania, np. Zobacz więcej, Kup teraz, Dodaj do koszyka, Zarezerwuj itd. Takie rozwiązanie poprawi płynność poruszania się po stronie i ułatwi klientowi podejmowanie decyzji zakupowych.

Możliwość komentowania została wyłączona.