Google Analytics to darmowe narzędzie internetowe, które służy do przeprowadzenia analizy statystyk serwisów internetowych. Umożliwia zbieranie danych odnośnie ruchu na stronie i pokazuje, jaki efekt ten ruch przynosi. Wdrożenie Google Analytics nie jest skomplikowane. Ważne, żeby po umieszczeniu go na stronie o nim nie zapominać, tylko wykorzystać zebrane przez niego dane. Bardzo często powiem firmy nigdy nie zaglądają do zebranych informacji.
Google Analytics kilka wskazówek
- Na samym początku trzeba się zastanowić, kto będzie miał dostęp do konta i jakie otrzyma uprawnienia? Decydując się na zewnętrzną agencję trzeba zadbać, żeby dała nam pełen dostęp do Google Analytics. Bardzo często właściciele firm/osoby odpowiedzialne nie zawracają sobie tym głowy i dochodzi do dużego zaniedbania, przez co nie mamy możliwość zalogowania się na własne konto. Agencje bardzo często udostępniają jedynie konto Google Analytics do wglądu. Uzyskanie odpowiedniego dostępu jest bardzo ważne, bo gdy zerwiesz umowę z agencją pozostaniesz bez możliwości wejścia na własne konto i dokonania potrzebnych modyfikacji.
- Chcąc nadać odpowiednie uprawnienia trzeba wejść do panelu administracyjnego, czyli kliknąć w ikonkę koła zębatego znajdującego się na dole po lewej stronie. Tam możemy sprawdzić, kto dokładnie może się zalogować do GA i na jakim poziomie. Udzielanie uprawnień jest bardzo proste, wystarczy wejść w niebieską ikonę i wpisać adres mailowy użytkownika, którego chcemy dodać. Tutaj trzeba się dobrze zastanowić, kto otrzyma pełen dostęp do konta, a kto tylko do analizy danych bez możliwości wprowadzania zmian.
- Google umożliwia połączenie naszych kont w Google Analytics ze swoimi innymi usługami. Dzięki temu istnieje możliwość otrzymania większej ilości danych, które z pewnością nam się przydadzą.
- Po pierwsze warto połączyć konto z Google Search Console, żeby mieć możliwość sprawdzenia, czego szukali internauci odwiedzający stronę. Gdy połączysz oba konta te informacje znajdziesz również w Google Analytics, co z pewnością ułatwi ci pracę.
- Po drugie możemy połączyć konto z Google Ads. Warto to zrobić, bo dzięki temu w Google Analytics możemy dokonać analizy kampanii Google Ads. W panelu Google Ads uzyskamy informacje m.in. o średnim czasie trwania sesji strony, dowiemy się, jaki jest współczynnik odrzuceń z wejść na stronę. Możemy też zbierać dane użytkowników, którzy byli na naszej stronie ustawiając listy remarketingowe. To wszystko przyda się podczas przygotowywania kampanii reklamowych dla konkretnych odbiorców.
- Warto skorzystać z funkcji, jaką są alerty, czyli powiadomienia, gdy tylko będzie miała miejsce nietypowa zmiana w statystykach strony, zostaniemy o tym poinformowania. Dzięki temu szybko dowiemy się o błędzie na stronie i naprawimy usterkę.
- Interesującą funkcją Google Analytics jest możliwość filtrowania wyników. To ważne, bo nie warto zbierać danych na temat ruchów, które na stronie wykonuje np. agencja SEO czy nasi pracownicy. Możemy wykluczyć adresy IP, z których nie będziemy pobierać danych. Jeśli chcemy skupić na analizowaniu zachowań klientów, możemy wykluczyć ruch na konkretnych podstronach naszego sklepu np. na blogu. Można skoncentrować się na określonej lokalizacji, czyli badać tylko użytkowników z danego miasta.
Dodaj komentarz