VD » Blog » Google Ads (AdWords) » Czym jest optymalizacja stawek w Google Ads?


Czym jest optymalizacja stawek w Google Ads?

Publikacja: 9 czerwca, 2021| Aktualizacja: 10 czerwca 2021

Dobór odpowiedniej strategii do optymalizacji stawek w Google Ads
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Wykorzystywanie zaawansowanych systemów automatyzacji do optymalizacji kampanii Google Ads jest coraz chętniej wykorzystywane przez osoby prowadzące działania marketingowe. Właściwe ustawienie strategii optymalizacji stawek jest ściśle powiązane z ustalaniem głównych celów firmy, które chcemy osiągnąć za pomocą kampanii reklamowej. Sprawdźmy zatem w jaki sposób możemy za pomocą bardzo skutecznych narzędzi, zoptymalizować kampanię Ads w taki sposób, żeby przynosiła jak największą konwersję?

Co to jest strategia optymalizacji stawek?

Poprzez korzystanie z kampanii Google Ads do promocji produktów i usług otrzymujemy bardzo przydatne informacje np. ilość wyświetleń, cena za kliknięcie, uzyskane miejsce w wyszukiwarce, ilość kliknięć, konwersja itd. Mając tego typu dane przy pomocy systemów do automatycznego ustawiania niezbędnych elementów (samouczących się), możemy uzyskać znacznie lepszy efekt wyświetlanych kampanii promocyjnych. Strategia optymalizacji stawek jest właśnie pewnego rodzaju zestawieniem właściwych wytycznych, które elementy wyświetlania reklamy są ważne podczas tworzenia i optymalizacji kampanii. Stratega ma przede wszystkim osiągnąć zamierzony na początku cel biznesowy.

W jaki sposób stworzyć kampanię, żeby zastosować strategię optymalizacji stawek?

Programy samouczące się często wymagają od kampanii spełnienia różnych wymogów, żeby prawidłowo ją zoptymalizować. Kampanie powinny mieć poprawnie zaimplementowane śledzenie konwersji, dzięki temu będziemy w stanie weryfikować, czy zamierzone cele zostały osiągnięte. Warto również pamiętać, że system automatyczne potrzebują poprawnych i aktualnych danych, dlatego niezbędne jest kontrolowanie, żeby brać pod uwagę okres większego zapotrzebowania na nasze produkty np. przed świętami, bo zwiększony wzrost sprzedaży może negatywnie wpłynąć na konwersję kampanii za kilka tygodni. Jeśli kampania gromadzi informacje już od dawna, to taka sytuacja nie powinna mieć wpływu na wyniki, jeśli jednak to początkowa fraz, to pozyskiwane informacje zakłócą działanie algorytmów. Kolejnym ważnym czynnikiem jest właściwa liczba konwersji a także struktura kampanii i konta. Zanim zaczniemy tworzyć kampanię dobrze jest przeczytać wymogi Google dotyczące sposobu emisji kampanii Ads.

Strategie optymalizacji stawek

Strategii, które możemy wykorzystać jest bardzo dużo, dlatego wybrałam tylko kilka najważniejszych.

1. Maksymalizacja konwersji w zależności od budżetu jest idealna dla właścicieli firm, którym zależy na stałej kwocie wydatków z równoczesnym bardzo skutecznym spożytkowaniem budżetu. Najkorzystniejsze rezultaty otrzymamy przy małym ograniczeniu wydatków, tak żeby wpłacona kwota na samym początku była wykorzystana na słowa kluczowe, które mają największa konwersję.

2. Docelowy zwrot z inwestycji, czyli ustawienie ROI, który chcemy osiągnąć. Możemy ustalić właściwy stosunek wydatków do uzyskanych zysków. Wiedząc, że marża sprzedaży artykułów wyniesie 15% ich wartości, to min, zwrot z inwestycji trzeba ustalić na poziomie 15.

3. Maksymalizacja ruchu to metoda, która umożliwia przygotowanie zbioru kampanii, któremu trzeba wybrać odpowiednią kwotę za kliknięcie, czyli CPC. Ustawienie CPC na poziomie grupy różnych kampanii umożliwia zoptymalizować cenę za zdobycie kliknięcia, a to z kolei wpływa na maksymalizację ruchu w ramach budżetu.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *