Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / Narzędzie Google Search Console – analiza danych


Narzędzie Google Search Console – analiza danych



9 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Google Search Console wcześniej Google Webmaster Tool to darmowa platforma dla administratorów do kontrolowania indeksowania witryny i jej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Narzędzie powiadomi nas o źle zaimplementowanych mikroznacznikach, o wyrzuceniu domeny z indeksu lub czasowym banie, a także da znać jeśli na naszą stronę będzie się ktoś próbował włamać. Google Serach Console możemy również wykorzystać do stałego monitorowania słów kluczowych, na które nasza strona jest wysoko w wyszukiwarce. Firma Google przygotowała swój autorski sposób gromadzenia informacji o widoczności witryny w wynikach wyszukiwarki, która jest dostępna w Pomocy Google https://support.google.com.

Raport Skuteczność

Dostęp do raportu Skuteczność w GSC otrzymamy po wejściu w górną boczną zakładkę. Po kliknięciu wyświetli się nam kolorowy wykres z informacją na temat średniego miejsca słów kluczowych, średniego CTR (parametr ilości kliknięć do ilości wyświetleń), łącznej ilości wyświetleń i łącznej ilości kliknięć. Poniżej wykresu znajduje się spis do tysiąca fraz, na które dana strona internetowa znajduje się w naturalnych wynikach wyszukiwania. Koło wszystkich fraz są podane dane na temat, zajmowanego miejsca, ilości kliknięć i wyświetleń oraz średni CTR. Dowiemy się również, które podstrony są najczęściej odwiedzane przez użytkowników, z jakich urządzeń korzystały osoby wchodzące na stronę, jakich narodowości są osoby wchodzące na stronę, a także jakie są pozostałe miejsca w jakich odnajdziemy odnośnik do naszej witryny. Możemy otrzymać jeszcze inne ciekawe informacje.

Przeczytaj również  Analityka internetowa i narzędzia do analizy ecommerce

Filtry w raporcie Skuteczność

W narzędziu Google Search Console mamy do wyboru różne informacje, które nas interesują np. rodzaj wyszukiwania (wideo, sieć, grafika), kraj, stronę (podgląd wybranej podstrony), zapytanie (weryfikacja informacji dla określonego zapytania), urządzenie (komputer, urządzenia mobilne i tablet), wygląd w wyszukiwarce. Możemy otrzymać naprawdę sporo informacji, dlatego dobrze jest je przenieść do arkusza kalkulacyjnego za pomocą GSC lub poprzez wykorzystanie dodatku Search Analytics for Sheets. Ta wtyczka pozwala na monitorowanie dodatkowej grupy słów kluczowych, na które nasza strona jest wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Badanie słów kluczowychRaport Skuteczność służy głównie do sprawdzania na bieżąco, czy wybrane słowa kluczowe przynoszą oczekiwaną konwersję. W tabelce mamy podane frazy, na które możemy odnaleźć naszą witrynę w wyszukiwarce Google i które są odpowiedzialne za odwiedziny naszej witryny. Tego typu dane są bardzo przydatne, bo wiemy, czy pozycjonowanie frazy są już wysoko w wyszukiwarce, czy jeszcze trzeba popracować nad optymalizacją strony. Znajdziemy też strony na których dochodzi do kanibalizacji, co negatywnie wpływa na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Możemy zestawić dane dotyczące zajmowanych miejsc przez pozycjonowane słowa kluczowe z innymi programami do monitoringu pozycji. Otrzymamy również listę słów kluczowych po których internauci trafiają na naszą witrynę, których nie reklamujemy. Może przydałoby się nad nimi popracować?

Przeczytaj również  Moodboard - co to i jak go wykorzystać w firmie?


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Analityka danych - narzędzie Google Serach Console"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *