VD » Blog » Marketing - Social Media » Zwiększenie ruchu na sklepie internetowym


Zwiększenie ruchu na sklepie internetowym

Publikacja: 11 maja, 2021| Aktualizacja: 18 czerwca 2021

Jak można samodzielnie zwiększyć ruch w sklepie ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Mając własny sklep internetowy zastanawiamy się, w jaki sposób zwiększyć ruch organiczny na stronie? Możliwości jest bardzo dużo, ale trzeba wybrać takie, które faktycznie wpłyną na wzrost konwersji. Ruch sam w sobie nie jest dla nas istotny. Ważne jest, żeby użytkownicy dokonali zakupu naszych produktów. Nie możemy dopuścić do sytuacji, że stronę będzie odwiedza bardzo dużo ludzi, ale nikt nie będzie zainteresowany dokonaniem zakupu, bo ruch będzie niskiej jakości. Sprawdźmy, co możemy zrobić?

Darmowy ruch na stronie:

1. Social media

Świetnym rozwiązaniem, gdy nie mamy dużego budżetu na reklamę są social media. Możemy założyć bezpłatne konto na Facebooku lub Instagramie i zacząć działać. Social media dają ogromne możliwości, możemy informować klientów o nowościach w sklepie, wydarzeniach wartych uwagi, wstawiać interesujące zdjęcia, prezentować wykorzystanie naszych produktów w praktyce, zamieszczać porady np. w formie krótkiego wideo, powiadamiać o promocjach i organizować konkursy z nagrodami. Dzięki temu możemy utrzymywać relacje z fanami, a także dotrzeć do nowych odbiorców. Warto dostosować przekaz reklamowy do konkretnej grupy odbiorców, żeby przekaz przyniósł oczekiwany efekt. Możemy umieszczać linki do oferty w social mediach w stopce maila, a także w wizytówce Google Moja Firma.

2. Treści na stronie

Nie od dziś wiadomo, że Google zwraca ogromną uwagę na content. Ciekawe, użyteczne i unikalne teksty to gwarancja zwiększonego ruchu na stronie. Jeśli internauci uznaną nas za eksperta w swojej dziedzinie, z pewnością będą do nas wracać. Możemy pisać artykuły na stronie, albo stworzyć bloga związanego z nasza działalnością. Wartościowy content jest również dobrze widziany przez roboty wyszukiwarek i wpływa na pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.

3. Polecanie przez influencerów

W ostatnim czasie bardzo modne stało się polecanie produktów i usług przez influencerów. To znane osoby, którym ufamy i wzorujemy się na nich. Dużym plusem influencer marketingu jest bardzo szeroki zasięg, nasza reklama dotrze do ogromnej ilości użytkowników. Jeśli nie chcemy rozliczać się finansowo, możemy postarać się o współpracę barterową.

4. Pozycjonowanie we własnym zakresie

To najskuteczniejszy i długofalowy sposób promocji sklepu internetowego. Na początku musimy wybrać odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania. Jeśli nie chcemy zatrudniać agencji SEO, tylko samodzielnie wykonywać wszystkie prace, warto skupić się na frazach typu long tail, czyli pozycjonowanie w długim ogonie. Taka forma promocji stron ma dużo zalet, przede wszystkim dotrzemy do osób, które faktycznie są zainteresowane naszym produktem, po drugie łatwiej wypozycjonować mniej konkurencyjne frazy. Podczas pozycjonowania trzeba zadbać o odpowiednie treść, które będą zawierać pozycjonowane frazy, poprawnie zoptymalizować witrynę i zadbać o wartościowe linki zewnętrzne np. z social media, blogów, katalogów branżowych i portali tematycznych.




Możliwość komentowania została wyłączona.