VD » Blog » Narzędzia Webmasterów Google - Optymalizacja Witryny » Jak sprawdzić ruch na stronie internetowej / sklepie?


Jak sprawdzić ruch na stronie internetowej / sklepie?

Publikacja: 4 czerwca, 2021| Aktualizacja: 10 czerwca 2021

Marketing szeptany a seo (pozycjonowanie)
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Rynek e-commerce cały czas się rozwija, a ilość osób odwiedzających witryny internetowe stale się powiększa. Wykorzystując chociażby narzędzie Google Analytics możemy w prosty sposób zweryfikować ruch swojej witryny. Warto również analizować ilość wejść na inne strony np. konkurencyjnych portali, dzięki czemu dowiemy się jakie są obecnie zainteresowania klientów, które typy reklamy warto wykorzystać, dowiemy się jak wygląda sytuacja w naszej branży itd. Chcąc zdobyć tego typu informacje warto skorzystać z dedykowanych narzędzi do sprawdzania ruchu na stronie. Poniżej przedstawię kilka z nich.

Analizowanie ruchu z wyszukiwarki:

1. Google Trends

Narzędzie zostało udostępnione przez firmę Google. Wykorzystując Google Trends nie otrzymamy twardych danych podających konkretną ilość osób wchodzących na stronę, jednakże możemy dowiedzieć się, na ile dana witryna jest popularna. Dowiemy się, w jaki sposób wzrastała lub malała popularność wybranego słowa kluczowego biorąc pod uwagę odsetek wyszukiwań w wyszukiwarce. Duże portale możemy sprawdzić wpisując ich nazwę, małe i średnie weryfikujemy za pomocą nazwy brandu, firmy lub artykułu.

2. SEM Rush

To narzędzie zbiera informacje odnośnie ruchu w witrynie, który jest przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Gromadzi dane zarówno z naturalnych wyników, jak i kampanii Google Ads (reklam produktowych i linków sponsorowanych), a także sieci reklamowej Google i reklam wideo. Dowiemy się, ile jest prowadzonych reklam, ilu jest wydawców i poznamy reklamowane landing page. Poznamy również listę fraz, które są najczęściej wpisywane i wpływają na zwiększenie ruchu na stronie. To narzędzie jest w wariancie darmowym i płatnym. W bezpłatnej opcji mamy do dyspozycji wiele ciekawych funkcji, jednakże jeśli zależy nam na dokładnych analizach wymagane będzie utworzenie odpłatnego konta.

3. Searchmetrics

To bardzo popularne narzędzie, które umożliwia ocenę naturalnego ruchu na stronie. Mamy do dyspozycji wiele ciekawych funkcji, niestety nie wszystkie są przetłumaczone na język polski. Przykładowo dowiemy się o linkowaniu zewnętrznym lub czy strona pojawia się na Facebooku. Aplikacja jest przeznaczona w szczególności dla średnich i większych portali. W celu uzyskania dokładniejszych informacji konieczne jest posiadanie odpłatnego konta.

Całkowity ruch w witrynie

1. SimilarWeb

Zaletą tego narzędzia jest bardzo duży zakres prezentacji danych. Możemy porównać naszą stronę z serwisami z Polski i innych krajów. Możemy porównać konkretną kategorię produktów. Mamy dostęp do informacji na temu ilość wejść w ciągu miesiąca, współczynniku odrzuceń, czasu przebywania w witrynie, ilość odsłon, procentowe źródło ruchu itd. Dowiemy się skąd wchodzi do nas najwięcej użytkowników, czy są to social media, naturalne wyniki wyszukiwania czy reklama płatna. Program oferuje jeszcze wiele innych ciekawych funkcji w wersji płatnej i odpłatnej.

2. Alexa

To jedna z najpopularniejszych porównywarek stron. Nie podaje dokładnie ilości ruchu w witrynie, ranking ustalany jest na podstawie zestawienia odwiedzin każdej sprawdzanej strony. Te dane opierają się na połączonym znaczniku unikalnych odwiedzin serwisu, a także ilość wyświetleń. Często zdarza się, że informacje podawane przez aplikację są nieprecyzyjne lub mogą z nich skorzystać tylko duże portale, które charakteryzują się dużym ruchem. Alexa jest rekomendowana do analizy witryn konkurencyjnych firm. To narzędzie również jest dostępne w wersji płatnej i bezpłatnej.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *