VD » Blog » Content Marketing - Marketing - Narzędzia Webmasterów Google - Pozycjonowanie / SEO » Jak korzystać z Google Trends? Szukaj inspiracji

Jak korzystać z Google Trends? Szukaj inspiracji

29 stycznia 2021 (aktualizacja: 18 maja 2021) 6-8 min. czytania

Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Google Trends – to serwis udostępniony przez Google, który pokazuje informacje odnośnie pochodzenia, liczby, najważniejszych regionów i zależności od czasu zapytań kierowanych do internetowej wyszukiwarki Google. Narzędzie to umożliwia m. in. analizę różnych zapytań na wykresie. Dowiemy się, jakie są trendy odnośnie tematów szukanych przez użytkowników w internecie.

Poprzez wyszukiwarkę Google miliony internautów na całym świecie wyszukują jakieś zapytania. Google zbiera i przechowuje dane na ten temat. Takie informacje z pewnością przydadzą się właścicielom stron internetowych oraz firmom, bo znając trendy będą mogli dostarczyć im odpowiednie usługi, produkty czy treści.

Google Trends pokazuje zainteresowanie danym tematem przez użytkowników w aspekcie geograficznym i czasowym. To narzędzie umożliwia nam sprawdzenie, czy dana fraza jest często czy rzadko wpisywana, czy jest sezonowa, a być może dopiero zaczyna być popularna. Możemy też porównać konkretne słowa kluczowe, dzięki czemu możemy zobaczyć, jak często nasza marka jest wyszukiwana w Google.

Google Trends możemy znaleźć pod adresem https://trends.google.pl/trends/?geo=PL Na głównej stronie znajduje się wyszukiwarka, gdzie mamy wpisać wyszukiwane słowa lub tematy. Google Trends zaprezentuje nam pokrewne zapytania i wyniki dla naszej frazy. Aplikacja jest bardzo intuicyjna, dzięki umieszczonym pod wyszukiwarkom przykładom (wykresy trendów popularnych fraz).

Wpisując dowolne zapytanie Google Trends pokaże nam wykresy trendów danego zapytania. Dzięki dostępnym ustawieniom możemy ustalić:

– region np. Polska

– przedział czasowy np. dzień, miesiąc

– kategorie tematyczne

– miejsca wyszukiwania np. YouTube

– podregion np. dolnośląskie, Wrocław

Na Google Trends możemy wydzielić poniższe kategorie:

– Zyskujące ostatnio popularność – to tematy, które w ostatnim czasie interesują użytkowników

– Rok w wyszukiwarce – zestawienie najważniejszych zapytań w ostatnim roku

– Google News Initiative – uzupełniające materiały dotyczące Google Trends.

Google Trends często jest używane przez copywriterów czy blogerów, bo mogą tutaj znaleźć ciekawe tematy na swoje strony. Można znaleźć frazy sezonowe lub takie, które na dłużej zwiększą ruch na stronie internetowej.

Weryfikowanie trendów wpisywanych słów kluczowych można wykorzystać podczas kampanii Google Ads, w content marketingu, pozycjonowaniu, a także w codziennym życiu. Możemy sprawdzić, czy na produkt/usługę nadal jest zainteresowanie. Szczególnie, jeśli cechuje się sezonowością. Dzięki temu możemy zawczasu wystartować z kampanią i polepszyć pozycję w wynikach wyszukiwania. Trendy się zmieniają i nawet stali klienci mogą nas zaskoczyć.

Google Trends może nam się również przydać do reklamowania produktów w Zakupach Google. Zanim wystartujemy z kampanią reklamową Google Shopping warto sprawdzić produkt, który nas interesuje. Jeżeli w dłuższym czasie zainteresowanie naszym produktem nie słabnie warto rozpocząć nową formę reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *