Pozycjonowanie – abonament czy płatność za efekt?

Te dwie metody rozliczania się są najbardziej popularne wśród większości agencji. W dzisiejszym wpisie wytłumaczymy ich charakterystykę oraz wyjaśnimy jakie mają największe wady i zalety. Przy pierwszym kontakcie dla większości użytkowników, szczególnie tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem, bardziej atrakcyjnym wariantem wydaje się być płatność za osiągnięty efekt prac. Jest to związane z prostym łańcuchem skojarzeniowym – dopiero osiągnięcie realnych rezultatów skutkuje pojawieniem się kosztów związanych z działaniami SEO. Z pewnością wariant ten jest korzystny w przypadku firm, którym zależy na szybkim osiągnięciu wysokich pozycji, jednak należy pamiętać, że takie działania niosą za sobą zagrożenia związane z brakiem gwarancji  utrzymywania się przez dłuższy okres na topowych miejscach w wyszukiwarce. W wariancie tym płatność odbywa się dopiero po pojawieniu się strony w TOP 10 na pozycjonowane słowa kluczowe.



 

Myśl strategicznie

Dlaczego abonament jest często najlepszym wyborem dotyczącym usługi pozycjonowania ?

Współpracując z agencją SEO należy pamiętać, że jest to partnerstwo długoterminowe. Przede wszystkim wynika to z tego, że osiągnięcie wysokiego miejsca w wyszukiwarce wymaga nie tylko wiedzy, doświadczenia, opowiednich narzędzi i pracy, ale również odpowiedniej ilości czasu. W tym samym czasie firmy konkurencyjne również prowadzą działania przy współpracy z różnymi agencjami, a same zmiany na pozycjach Google nie następują w sposób gwałtowny. Dzięki rozwiązaniu abonamentowemu mamy zatem gwarancję stałej wysokości ponoszonych kosztów oraz stałego, regularnego wzrostu, który oczywiście nigdy nie jest liniowy.

Pamiętaj

Długoterminowa współpraca zapewnia trwalsze efekty i niweluje zagrożenie gwałtownych spadków, ponieważ jest podparta ciągłymi i regularnymi działaniami.

Stały budżet przeznaczony na działania z zakresu SEO pozwala szczegółowo planować koszty regularnie ponoszone w związku z działaniami marketingowymi. Ma to bardzo duże znaczenie w opracowywaniu strategii widoczności marki w Internecie, gdyż samo pozycjonowanie najczęściej to za mało.

W wariancie abonamentowym istnieje również możliwość zmieniania pozycjonowanych słów kluczowych ze względu na sezonowość niektórych z nich, o czym pisaliśmy w artykule Jakie frazy warto pozycjonować a jakich unikać. Dodatkowo przy stałej, dłuższej współpracy Klient sam otrzymuje dostęp do panelu, w którym może na bieżąco śledzić zmiany w pozycjach swojej strony na poszczególnych frazach oraz otrzymuje dedykowanego doradcę biznesowego, który będzie pełnił rolę konsultanta przy doborze fraz kluczowych oraz optymalnej i najbardziej efektywnej strategii.



Pewne działania z zakresu marketingu online wymagają szczegółowej wiedzy, doświadczenia, czasu i zaplecza, w związku z czym nie zawsze jesteśmy sobie w stanie z nimi poradzić sami i musimy je outsource’ować. Nie zmienia to jednak faktu, że aby móc odpowiednio kontrolować agencje, z którymi współpracujemy warto poświęcić odrobinę energii w celu edukacji. Pomoc wykwailifkowanych konsultantów w tym zakresie jest nieoceniona. Wybór pomiędzy abonamentem, a rozliczaniem się w zależności od efektu najczęściej zależy od specyfiki prowadzonej działalności, posiadanego budżetu oraz postawionych priorytetów. Jak zawsze nie ma tu złotego środka, więc jeśli nie wiesz jeszcze na jaki model współpracy się zdecydować – skontaktuj się z nami, z pewnością pomożemy Ci wybrać dla Ciebie najlepszy.

Komentarze

Your email address will not be published.