Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Social Media - Marketing / Tworzenie konta reklamowego na Facebooku


Tworzenie konta reklamowego na Facebooku



23 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Facebook, to serwis społecznościowy, który ma szerokie grono odbiorców na całym świecie, korzysta z niego ponad 2,4 ludzi. Oprócz kontaktów ze znajomymi, portal daje znakomite możliwości reklamowe, bo zbiera dane o użytkownikach. Chcąc reklamować swoją stronę możemy skorzystać z Menadżera reklam, który daje nam Facebook. Sprawdź, jak stworzyć konto w Facebook Ads?

Czym się różnią Fanpage i konto reklamowe?

Prawie każda firma posiada profil firmowy na Facebooku. Poprzez fanpage mamy ułatwiony kontakt z klientami, możemy budować i utrzymywać relacje, informować o promocjach i ważnych wydarzeniach, prezentować nowe artykuły, a także zdobywać kontakty biznesowe. Warto uzupełnić nasz profil o najważniejsze dane firmy np. adres, godziny otwarcia, numer telefonu, adres strony internetowej, ciekawe zdjęcia i opinie klientów itd. Nie każda firma, która posiada profil firmowy na Facebooku decyduje się na założenie konta reklamowego. Posiadając konto reklamowe możemy stworzyć kampanię reklamową. Dzięki czemu mamy szansę dotrzeć do większej ilości użytkowników, także tych które nie obserwują naszego profilu.

Przeczytaj również  Reklama i marketing Szkoły oraz Uczelni Wyższych

Plusy stworzenia konta reklamowego

Najważniejszą zaletą posiadania przez firmę konta reklamowego Facebook Ads są zasięg i szybkość dotarcia do użytkowników. Prawidłowo przygotowania kampania powinna błyskawicznie dotrzeć do potencjalnych klientów w oparciu o wiek, płeć, wyznanie, narodowość, przynależność zawodową, polubienia itd. Atutem Facebooka jest w szczególności zasięg, użytkowników jest bardzo dużo i każdy spędza trochę czasu w serwisie, prowadzi różnego rodzaju aktywności. Zaangażowanie użytkowników umożliwia sprawdzenie, czy kampania przynosi zamierzone efekty i wpływa na promowanie postów. Warto podkreślić, że chociaż sama kampania nie jest tania, to po przeanalizowaniu wszystkich danych może się okazać, że korzyści jest tak dużo, że jest warta swojej ceny.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jak założyć konto reklamowe na Facebooku?

Na samym początku musimy założyć prywatny profil na Facebooku. Jest to niezbędne do zarejestrowania w Menadżerze reklam. Samo stworzenie profilu jest bezpłatne, ale konieczne jest udostępnienie danych osobowych. Oczywiście można podać wymyślone dane, ale łamiemy w ten sposób regulamin portalu. Chcąc rozpocząć działania promocyjne możemy to zrobić poprzez stronę lub przez dedykowaną aplikację Facebook Ads.

Przeczytaj również  Marketing kontekstowy - co to jest?

Kolejnym krokiem jest wybranie aplikacji. Musimy się zdecydować, czy będziemy korzystać z zakładki Centrum reklam czy aplikacji Menadżera? Menadżer jest wygodny w użyciu i ma więcej opcji np. wybranie konkretnego celu reklamy, określenie budżetu, daje możliwość kreowania postów, które są potrzebne do reklamy oraz powiększa opcje targetowania. Założyć stronę możemy, gdy uporamy się z założeniem własnego konta. Musimy kliknąć zakładkę Strony, która znajduje się na stronie głównej w menu bocznym i przejść do Utwórz strony. Możemy wybrać, czy chcemy utworzyć profil osoby publicznej („społeczność”) albo założyć fanpage firmy. Teraz, gd


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak założyć konto reklamowe na Facebook Ads?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.