VD » Blog » Marketing » Czym jest User Generated Content

Czym jest User Generated Content

5 sierpnia 2021 (aktualizacja: 5 sierpnia 2021) 6-8 min. czytania
W jaki sposób wykorzystać User Generated Content?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Chyba wszyscy, którzy mieli jakikolwiek kontakt z pozycjonowaniem witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania wiedzą, że unikalne i użyteczne treści są niezwykle istotne dla osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Mając na myśli treść w tym przypadku myślimy o wszelkich artykułach, opisach produktów, filmikach obrazkach. Wszystkie treści mogą być zamieszczane przez osobę zajmującą się witryną oraz przez osoby ją odwiedzające. Warto zatem zapoznać się z pojęciem User Generated Content i sprawdzić, w jaki sposób oddziału na wysokie pozycje w wyszukiwarce i odbiór brandu przez potencjalnych klientów.

Czym jest User Generated Content?

User Generated Content (UGC) to termin dość nowy, który zaczął się rozwijać wraz z coraz większą popularnością social mediów oraz portali nastawionych na działania aktywnych odbiorców. Można powiedzieć, że User Generated Content to treści, które są tworzone i publikowane przez samych internautów. Mogą mieć postać opinii, komentarza, krótkiego filmu wideo, zdjęcia, nagrania lub po prostu zwykłego wpisu. Od momentu powstania UGC niejako definiuje nowe media i m.in. tym można je odróżnić od starych, typowych serwisów. Trudno sobie wyobrazić,żeby w rozgłośni radiowej, programie telewizyjnym lub w gazecie zaczęli tworzyć zamiast ekspertów zwykli obywatele. W internecie te role się powoli odwracają, to właśnie zaangażowani użytkownicy często pełnią najważniejszą funkcję. Nie zawsze są to osoby, które znają się na danym temacie, dlatego odbiorca musi być ostrożny i umiejętnie analizować i wykorzystywać zdobytą w taki sposób wiedzę.

Jakie są zalety User Generated Content?

Wielu właścicieli firm marzy o tym, żeby strona zdobyła dużą ilość czynnych i angażujących się odbiorców, to wpływa na większy ruch w witrynie oraz uatrakcyjnianie i zróżnicowanie treści. Każdy bowiem może opublikować coś ciekawego, co ma szansę przyciągnąć nowych użytkowników. Jeśli chcemy, żeby materiały były umieszczanie często i były dobrej jakości warto o to zadbać. To ważne np. w odniesieniu do portali społecznościowych, gdzie chodzi przecież o to, aby aktywizować określoną grupę odbiorców np. młode matki, pasjonatów motoryzacji lub wielbicieli książek.

Przykłady User Generated Content

Komentarze – ogromną częścią treści publikowanych przez internautów są komentarze. Zarówno dobry, jak i negatywny wpis, to szansa na nawiązanie kontaktu z autorem komentarza. Możemy mu odpisać i nawiązać z nim relację, co może wpłynąć na pozytywny odbiór naszej firmy również przez innych użytkowników i zwiększyć zasięg. Warto zaznaczyć, że ustosunkowanie się na negatywny komentarz może przynieść wiele dobrego, nie można się obrażać tylko załatwić sprawę polubownie lub zaproponować jakieś dobre dla obu stron rozwiązanie.

Ankiety – kolejnym świetnym przykładem zdobycia dodatkowych wpisów jest przeprowadzenie ciekawej ankiety związanej z tematyką strony lub grupy na Facebooku. Jest wiele osób, które chętnie odpowiedzą na pytania z ankiety lub zaznaczą najlepszą dla nich odpowiedź.

Konkursy – możemy też zorganizować ciekawy konkurs np. na pracę plastyczną lub ciekawe zdjęcie z wakacji. Z pewnością znajomi danej osoby będą udostępniać posta lub polubią jej dzieło, dzięki czemu my zwiększymy zasięg.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *