Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Budowanie programu lojalnościowego firmy


Budowanie programu lojalnościowego firmy



26 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 12 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Wiele sklepów stacjonarnych i internetowych a także restauracje, centra handlowe i wiele wiele innych oferuje obecnie programy lojalnościowe. Za uzbieranie pieczątek, odpowiedniej ilości punktów lub za określoną ilość zakupów otrzymujemy rabat lub prezent. Patrząc, jak dużym zainteresowaniem cieszą się tego typu systemy partnerskie warto zastanowić się nad założeniem go u siebie. To pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność marki, zwiększy aktywność klientów i wpłynie na zyski firmy.

Co to jest program partnerski?

Program partnerski inaczej zwany lojalnościowym to narzędzie, którego zadaniem jest zbudowanie relacji z klientem poprzez nagradzanie go za wykonanie określonych działań, co pozytywnie wpływa na zyski firmy. Dzięki takiemu systemowi możemy zdobyć nowych klientów i zatrzymać ich na dłużej. Nie wolno mylić programów partnerskich, które generują stały dochód i dłuższe zaangażowanie klienta z czasowymi promocjami.

Jak stworzyć program lojalnościowy?

Chcąc stworzyć przynoszący zyski program lojalnościowy, który jednocześnie spodoba się klientom trzeba zastanowić się nad kilkoma aspektami.

Przeczytaj również  Czym są touchpointy w ścieżce zakupowej?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Po pierwsze, jaki cel chcemy uzyskać? Z reguły tworząc program lojalnościowy nie chodzi tylko o pieniądze, ale o inne kwestie równie ważne dla firmy, jakie możemy uzyskać. Każda firma może mieć inne intencje np. wzrost sprzedaży, zdobycie danych o klientach, dotarcie do nowych klientów, poprawa wizerunku itd. Dzięki programom partnerskim mamy możliwość zebrać dane o klientach, ich preferencjach, a tego typu informacje są bardzo cenne w kontekście przyszłych kampanii marketingowych.

Określenie grupy docelowej w programie lojalnościowym

Kolejną ważną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, jest ustalenie naszej grupy docelowej. Z reguły wiąże się ona z wcześniej ustalonymi celami, jednakże niejednokrotnie chcemy zdobyć nowych klientów z innych segmentów. Przykładowo chcemy się skupić na dotarciu do grupy młodych rodziców, którzy za zbieranie punktów w programie będą mogli wybrać rzeczy dla dziecka. Możemy skupić się na starszych, aktywnych osobach, które z kolei jako nagrodę otrzymają bilety na basen, do teatru lub na masaż. Wybranie odpowiedniej grupy odbiorców jest bardzo ważne, bo koszty pozyskania nowych użytkowników są wyższe aniżeli utrzymanie obecnych.

Przeczytaj również  Co to jest reklama natywna i jakie są jej zalety?

Warunki systemu lojalnościowego – regulamin

Wymogi i zasady systemu partnerskiego muszą być jasno określone. To bardzo istotna kwestia, bo jeśli użytkownik nie będzie wiedział lub błędnie zrozumie, co musi zrobić, żeby otrzymać nagrodę taka akcja promocyjna nie ma sensu. Możemy zaproponować różne formy systemów lojalnościowych np. zbieranie punktów lub nagradzanie za długi staż w programie itd. Punkty klient może zdobyć za wydanie odpowiedniej sumy w sklepie lub za ilość transakcji. Ważne, żeby nagrody, które proponujemy były atrakcyjne i limity ich otrzymania nie były zbyt wygórowane. Możemy zaproponować klientom członkostwo w programie partnerskim za określoną opłatą. Dzięki temu użytkownicy będą mieć dostęp do dodatkowych rabatów, darmowej przesyłki, czy dostępności produktów przed innymi klientami.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Budowanie programu lojalnościowego firmy [2023]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *