VD » Blog » Google Ads (AdWords) » Machine learning w kampanii marketingowej czyli uczenie maszynowe

Machine learning w kampanii marketingowej czyli uczenie maszynowe

25 maja 2021 (aktualizacja: 26 maja 2021) 6-8 min. czytania
Jak wykorzystać Machine Learning w kampanii Google Ads ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Co to jest machine learning?

Machine learning to tzw. systemy samouczące, algorytmy maszynowe, które same potrafią się uczyć. Algorytmy tego typu gromadzą i przetwarzają bardzo dużo informacji i dostępnych danych. Poprzez zintegrowanie rożnych dziedzin np. matematyki, informatyki, statystyki i automatyki system wykorzystując zebrane dane ma szansę się uczyć, czyli uzyskiwać nowe informacje. Jeżeli przygotujemy odpowiednie normy i rozbudowane modele statystyczne, to niejako przymusimy algorytm do nauki i przeprowadzenia konkretnych zautomatyzowanych działań.

Jak wykorzystać machine learning?

Jeżeli połączymy w jednym miejscu wiedzę i umiejętności wielu ekspertów np. statystyka, programistę, analityka, specjalistę ds. reklamy internetowej, automatyka itd. to powstanie nam super fachowiec od zadań specjalnych i zdawałoby się niemożliwych do wykonania. To robot, który może wykonywać swoją pracę na okrągło, bo nie ma potrzeb fizjologicznych, nie jest głodny, ani zmęczony i zawsze jest zdrowy. Nie możemy zapominać, że codziennie uczy się nowych i przydatnych rzeczy. Poza tym my sami możemy uzupełniać jego wiedzę i umiejętności poprzez dodawanie nowych, ważnych dla nas informacji, które algorytm wykorzysta w dalszej pracy.

Machine learning w marketingu

Tego typu algorytmy możemy z powodzeniem wykorzystać w marketingu internetowym. Przede wszystkim warto systemy maszynowe zastosować w kampaniach Google Ads. Kampanie produktowe są obecnie budowane w oparciu o machine learning. Dzięki temu uzyskujemy coraz lepszą konwersję. Zależnie od oczekiwanego celu, jaki chcemy uzyskać aplikacje samouczące się optymalizują kampanie w taki sposób, żeby biorąc pod uwagę nasz budżet i cele osiągnąć najlepsze wyniki. Zaletą takich działań jest to, że nasza reklama korzysta z różnych form dotarcia do klientów np. remarketing i Google Shopping. Systemy maszynowe można wykorzystać na różnych płaszczyznach np. na Gmailu, sieci reklamowej Google, w sieci wyszukiwania Google, na YouTube itd.

Optymalizacja kampanii Google Ads

Tworząc reklamę lub prowadząc prace optymalizacyjne w kampanii Google Ads warto zwrócić uwagę na kilka elementów. Samouczenie się algorytmów ma ułatwić nam przebieg tworzenia reklamy, wpływa na oszczędzanie czasu i poprawia uzyskaną konwersję. Algorytm cały czas gromadzi informacje na temat naszej kampanii, konkurencji, trendów, klientów i innych ważnych danych. Tworząc kampanię Google Ads warto zastosować funkcję goal-optimized, dzięki temu samoczynnie ustawimy stawki, dobrana zostanie lista z grupą docelową, a także miejsca, w których nasze banery promocyjne będą pokazywane. Algorytm jest ustawiony w taki sposób, żeby samodzielnie ustawił wszystkie wytyczne, dzięki czemu osiągniemy duże zyski i uzyskamy maksymalną konwersję. Bez wykorzystania machine learning szanse na osiągniecie takich efektów reklamy byłyby niemożliwe. Człowiek, który jest nawet najlepszym specjalistą, nie jest bowiem w stanie zadbać o wysoką jakość na tylu płaszczyznach uzupełniając jeszcze na bieżąco swoją wiedzę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *