VD » Blog » Marketing - Social Media » Skuteczne zwiększanie zasięgów na Facebooku – wskazówki

Skuteczne zwiększanie zasięgów na Facebooku – wskazówki

15 czerwca 2021 (aktualizacja: 15 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Zwiększanie zasięgów strony internetowej na Facebooku
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Według raportu „NapoleonCat” przygotowanego w sierpniu 2019 roku z Facebooka korzysta obecnie 42,3% Polaków, czyli ponad łącznie 16 milionów użytkowników. Wbrew niektórym sceptykom popularność tego portalu społecznościowego cały czas się powiększa. Z każdym dniem większa liczba osób tworzy nowe treści i wiele z nich nie ma żadnej wartości merytorycznej. W związku z tym obsługa Facebooka robi wszystko, żeby właściwie dopasować treści pod konkretnego użytkownika. Osiąganie zasięgów na wysokim poziomie jest niezwykle trudne, bo Facebook ogranicza również dostęp do zasięgów. Wiele osób próbuje jednak znaleźć sposób na obejście wprowadzanych ograniczeń. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób skutecznie zwiększyć zasięgi w social mediach?

1. Polubienia/Udostępnienia za udział w konkursie

Każda osoba korzystająca z Facebooka przynajmniej raz zetknęła się z konkursem, w którym jednym z wymagań było polubienie lub udostępnienie posta bądź polubienie profilu firmowego, czyli tak zwane żebrolajki. Wiele firm zwietrzyło okazję do zdobycia nowych polubień, ale zdobyte w taki sposób zasięgi z reguły nie są nic warte, bo po pierwsze łamią regulamin portalu, a po drugie to nasza treść ma zachęcić do lajkowania postu lub profilu, a nie wygranie konkursu. Po co nam odbiorcy, którzy nie są zainteresowani danym tematem?

2. Ciekawa kreacja grafiki i wideo

Na Facebooku większość firm ma jeden cel, mianowicie poprzez profil filmowy dotrzeć ze swoimi artykułami i usługami do większej grupy odbiorców oraz zwiększyć rozpoznawalność marki. Firmy muszą wyróżnić się na tle konkurencji oraz innych postów i trafić do określonej grupy odbiorców. Umieszczanie na portalu zdjęcia i grafiki powinny być oryginalne, interesujące i w dobrej jakości, żeby użytkownicy się nimi zainteresowali. Warto również zamieszczać na Facebooku filmiki o charakterze poradnikowym, informacyjnym, ciekawe animacje itd. Filmy muszą mieć dobrą jakość obrazu i dźwięku, warto sprawdzić, czy wszystko działa zanim umieścimy nagranie w sieci. Tworząc filmik warto zamieścić w nim napisy, bo wiele osób przegląda je na smartfonie, a nie zawsze może sobie pozwolić na włączenie dźwięku np. w tramwaju lub w pracy.

3. Influencer marketing

W ostatnim czasie korzystanie z influencer marketingu stało się bardzo popularne. Wiele znanych marek wykorzystuje znane osoby do reklamowania usługi produktów. Warto rozważyć taki sposób dotarcia do potencjalnych klientów, bo influencerzy z reguły mają swoją stałą grupę odbiorców i są to ogromne zasięgi. Poza tym takie osoby cieszą się dużym zaufaniem społecznym i szansa, że ich subskrybenci lub czytelnicy bloga skorzystają z naszego produktu jest bardzo ogromna.

4. Sposób komunikowania się

Przede wszystkim musisz poznać swoją grupę odbiorców i do nich dopasować język komunikacji. Inaczej będziesz się zwracał do ludzi młodych, a inaczej do osób w podeszłym wieku. Poza tym ważne jest, czy nasi odbiorcy uchodzą za znawców tematu, czy nie. To ważne, bo prowadząc eksperckiego bloga musisz dostosować słownictwo specjalistyczne, z jednej strony twoje wypowiedzi mogą być niezrozumiałe dla niedoświadczonych odbiorców, a z drugiej użytkownicy mogą stwierdzić, że nie znasz się na temacie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *