Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Google Ads / Łączenie kont Google Ads z Google Analitycs – Poradnik


Łączenie kont Google Ads z Google Analitycs – Poradnik



14 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Prowadząc działania marketingowe bardzo ważne jest analizowanie uzyskanych rezultatów. Powinniśmy na bieżąco śledzić efekty kampanii Google Ads, dzięki czemu dowiemy się które elementy trzeba poprawić, które są skuteczne, a z których trzeba zupełnie zrezygnować. Warto zatem zastanowić się nad połączeniem narzędzia Google Analytics z kontem Google Ads. Sprawdźmy, jak to poprawnie zrobić?

Co to jest konto Google Ads ? Google Analytics?

Oba narzędzie są bardzo popularne zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, ale w razie czego warto przypomnieć, czym dokładnie są.

Google Ads to system reklamowy stworzony w 2000 roku przez Google. Umożliwia pokazywanie reklam w sieci reklamowej, w sieci wyszukiwania oraz w YouTube. To niezwykle skuteczne narzędzie do marketingu internetowego rozliczane w systemie CPC (płatność za kliknięcie) i CPM (koszt tysiąca wyświetleń).


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Google Analytics to narzędzie internetowe, które gromadzi i analizuje dane dotyczące osób odwiedzających stronę internetową. Zwraca uwagę na zachowania użytkowników i informacje odnośnie ruchu, bierze pod uwagę wskaźniki konwersji i ROI (wskaźnik zwrotu z inwestycji). Możemy otrzymać analizy dotyczące klientów z podziałem na źródło, z którego przeszli na naszą stronę lub zachowania na stronie.

Przeczytaj również  Google Store Visits - co to jest i jak wdrożyć w swoim sklepie?

Zalety połączenia Google Analytics z Google Ads

Połączenie obu usług daje nam kompleksową możliwość monitorowania zachowań osób wchodzących na stronę. Analizujemy wszystkie dane zaczynając od tego, w jaki sposób przebiega interakcja z kampanią Google Ads np. przeglądanie i wchodzenie na baner reklamowy, aż po uzyskanie konwersji, czyli osiągnięcie celu, który został na początku ustalony np. zapisanie się do newslettera, założenie konta w serwisie, pobranie instrukcji, dokonanie transakcji. Skutkiem powiązania Google Analytics z Google Ads będzie możliwość przeglądania danych przez użytkowników danego konta w obu narzędziach.

Jak połączyć Google Analytics z Google Ads?

1. Na koncie Google Analytics

Przede wszystkim musimy mieć dostęp do obydwóch kont, żeby móc je zintegrować. Jeżeli chodzi o Google Ads, to wymagane są uprawnienia administratora, natomiast w Google Analytics konieczne są dostępy do możliwości edycji. Jeśli dane musimy udostępnić firmie zewnętrznej nie zapominajmy o ich późniejszym zabraniu. Teraz trzeba zalogować się do Google Analytics i wybrać sekcję Narzędzia tutaj klikamy Analytics i podajemy dane logowania. Wchodzimy w sekcję Administracja i wyszukujemy program, który chcemy zintegrować (na koncie mamy do wyboru dużo innych usług). Następnie musimy znaleźć Google Ads w kolumnie Łączenie i wybrać łączenie. Teraz należy wybrać grupy połączeń do modyfikacji, w tym celu naciśnij nowa grupa połączeń i znajdź interesującą cię grupę. Chcąc zakończyć proces trzeba usunąć lub dodać widoki danych Analtyics, mamy do tego przeznaczony suwak z możliwością włączenia lub wyłączenia. Teraz wystarczy potwierdzić wszystkie zmiany poprzez wybranie Połącz konto.

2. Na koncie Google AdsWejdź na swój profil w Google Ads i naciśnij sekcję Narzędzia znajdującą się na górze z prawej strony. Tam w dziale Konfiguracja kliknij Połączenie konta. Poszukaj kategorię Google Analytics i wejdź w szczegóły. Pojawi się nam spis elementów, które można zintegrować. W kolumnie Stan widzimy, czy dane narzędzie jest złączone z Google Ads, a w kolumnie Czynności mamy opcję wybrania Połącz, żeby je powiązać. Teraz w zależności od możliwości ekranu mamy dwa rozwiązania. Pierwszy w sytuacji 1 widoku informacji pokaże się wyłącznie nazwa widoku. Trzeba wybrać Zaimportuj dane strony. W drugiej sytuacji, gdy Google Analytics ma dużo widoków informacji wyskoczy nam spis tych widoków. Trzeba kliknąć Połącz i wszystkie znajdziemy teraz w Google Analytics.

Przeczytaj również  Śledzenie konwersji w Google Ads


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak połączyć konto Google Ads z Google Analytics?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *