Według ostatnich doniesień wskaźniki Core Web Vitals będą jednym z kluczowych elementów w trakcie sprawdzania witryny przez roboty Google. Jeżeli zależy nam na uzyskaniu czołowych miejscach w organicznych wynikach wyszukiwania pozycjonując stronę to musimy wiedzieć czym są te wskaźniki i w jaki sposób przystosować pod nie naszą witrynę internetową? Zapraszam zatem do zapoznania się z artykułem na temat czynników Core Web Vitals.
Spis treści:
Co to są wskaźniki Core Web Vitals?
Core Web Vitals to czynniki rankingowe, które dotyczą właściwego przystosowania witryny internetowej do potrzeb internautów. Google informuje, że powinny one być wdrożone, żeby uzyskać tzw. „lepszą jakość”. Chodzi o to, żeby wyszukiwarka internetowa proponując odpowiednie strony skupiała się przede wszystkim na użytkownikach, na ich potrzebach i wymogach, bo internauci coraz bardziej tego oczekują, a nie na dostosowywaniu się tylko pod algorytmy Google. Teraz to, czy witryna jest atrakcyjna, jest ustalane poprzez branie pod uwagę, czy strona jest responsywna, czyli czy dostosowuje się do rozdzielczości ekranów oraz czy został zapewniony bezpieczny protokół HTTPS. Ważne jest też nie przesycenie witryny za dużą ilością niechcianych reklam, które nie są dobrze odbierane przez użytkowników. Kolejnym aspektem jest zminimalizowanie błędów, które mogą wpływać na bezpieczeństwo przesyłanych danych. Wskaźniki Core Web Vitals mają za zadanie zadbać o to, żeby witryny lepiej przystosować do potrzeb internautów, co pozytywnie wpłynie na ilość odwiedzin strony i na to, że pobyt w witrynie będzie dla użytkowników samą przyjemnością. W supporcie Google możemy przeczytać, że wszystkie czynniki będą kategoryzowane jako „złej jakości:, „wymagające poprawy” i „dobrej jakości”. To ważne, żeby zatroszczyć się o właściwe wdrożenie wskaźników, bo po pierwsze od tego będzie zależeć, jaką pozycję osiągnie witryna w organicznych wynikach wyszukiwania, a także czy internauci zechcą na niej dłużej pobyć, czy od razu ją zamkną.
Przykładowe wskaźniki Core Web Vitals:
1. Largest Contentful Paint
LCP, czyli Largest Contentful Paint to bardzo duże wyrenderowanie contentu. To jeden z głównych znaczników Core Web Vitals w Internecie. Podaje on, ile czasu jest konieczne do zaprezentowania najdłuższej części w serwisie internetowym. Należy pamiętać, że ten wskaźnik dotyczy tylko treści, która wyświetla się użytkownikom zaraz po otworzeniu się witryny. Warto podkreślić, że Largest Contentful Paint odnosi się zarówno do treści i artykułów, jak i grafik, fotografii i krótkich filmików. Jeżeli chcemy uzyskać pozytywny wynik naszej strony, to ładowanie nie powinno przekroczyć 2,5 sekundy. Jeśli czas waha się pomiędzy 2,5 a 4 sekundy, to konieczne jest wprowadzenie odpowiednich modyfikacji. W sytuacji, gdy czas wyświetlania jest większy aniżeli 4 sekundy, to wpływa to negatywnie na ocenę strony, która w konsekwencji oznaczana jest jako „złej jakości”.
2. First Input Delay
First Input Delay, czyli FID to czynnik, który również jest brany pod uwagę w Core Web Vitals. Chodzi tutaj o opóźnienie podczas pierwszego kontaktu, czyli ile czasu jest konieczne żeby witryna odpowiedziała na czynności wykonane przez internautę. Sprawdzamy ilość milisekund od kliknięcia w odnośnik do strony aż do wyświetlenia się wszystkich elementów. Wynik, który chcemy uzyskać to maksymalnie 100 milisekund. Uzyskanie powyżej 100 do 300 milisekund oznacza potrzebę wprowadzenia poprawek, a FID ponad 300 to strony uznawane za „złej jakości”. Musimy zatem zadbać o odpowiedni wynik tego czynnika, bo ma on istotny wpływ na uzyskaną pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania, jak i na zwiększenie ilości odrzuceń z wejść na stronę.
Dodaj komentarz