VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » Własne zaplecze SEO – Pozycjonowanie

Własne zaplecze SEO – Pozycjonowanie

1 października 2021 (aktualizacja: 22 października 2021) 6-8 min. czytania
Zliczanie konwersji w Google Analytics
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Czym tak naprawdę jest i jak należy rozumieć zaplecze SEO? W szerszym ujęciu jest to zbiór wszystkich linków, które prowadzą do konkretnej strony internetowej. Natomiast w węższym rozumieniu, jest to zbiór blogów i serwisów internetowych, które mają za zadanie pomagać w pozycjonowaniu strony czy też stron, które korzystają z owego zaplecza.

Własne zaplecze SEO w praktyce

Jest to zbiór stron internetowych, które w żargonie SEO nazywa się “satelitami”, a które linkują do pozycjonowanej witryny. Mają wyznaczony klarowny cel – podniesienie autorytetu głównej domeny, a także zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce Google. Nie ma jednego stylu zaplecza SEO, może ono przejawiać się za sprawą jednego serwisu, jak i nawet kliku tysięcy zróżnicowanych portali, które generują backlinki do pozycjonowanej witryny. Zanim zaktualizowano algorytm Pingwin, tego rodzaju strony odgrywały istotną rolę w strategii pozycjonowania. Dzisiaj, własne zaplecza SEO wykorzystywane są  m.in. przez specjalistyczne agencje. 

Zaplecze SEO – tworzenie.

Podstawa każdego zaplecza są wartościowe strony www. To z nich prowadzone będzie tzw. Linkowanie. Zakładając zaplecze SEO należy odpowiednio się przygotować: zakup odpowiednich domen, serwera, zaprojektowanie stron pod kątem UX (User Experience). To właśnie na nich będziemy tworzyć wartościowe treści dla odbiorców.

Domeny

Należy wybrać domeny, których nazwy będą spójne z publikowanymi na nich treściami, a także stronami, w których pozycjonowaniu mają pomagać. Tzw. domeny zapleczowe mogą być nowe (nie istniały na nich żadne serwisy) lub pochodzić z rynku wtórnego. Wybór tych drugich, może okazać się pomocny w szybszym uzyskaniu efektów działań na zapleczu, z uwagi na fakt, że będą one znane wyszukiwarkom (wyższy autorytet). Przed wyborem konkretnych domen, warto jednak sprawdzić w jakim kontekście były one wcześniej wykorzystywane (WebArchive) oraz czy nie zostały na nie nałożone kary przez Google, np. za stosowanie nieodpowiednich działań SEO.

Hosting

Wybierając hosting dla stron zapleczowych należy zwrócić uwagę na to, aby strony miały różne IP. Jest to istotne, ponieważ przy standardowym hostingu, jeżeli zakładamy na serwerze 2 różne strony to obie będą miały ten sam adres IP. Przekłada się to na siłę linków prowadzących z tych stron, może być stosunkowo niższa niż siła linków z różnych adresów IP.

System CMS

Kolejnym krokiem w tworzeniu zaplecza SEO jest wybór systemu zarządzania treścią. W tym przypadku zdecydowanie najpopularniejszym systemem jest WordPress. Oprogramowanie wyróżnia prosty interfejs, bezpłatność (przy posiadaniu płatnych funkcji) i daje wiele możliwości. Zarządzanie systemem typu WordPress, nie powinno stanowić większego problemu dla osób, które nie posiadają wiedzy w obszarze języka znaczników HTML czy CSS.

Projekty stron – optymalizacja

Strona zapleczowa ma za zadanie przede wszystkim wspomóc stronę pozycjonowaną. Ważne jest zatem, aby sama również była zaprojektowana z zastosowaniem zasad SEO. Ważne jest też, aby utrzymywały responsywność, a także aby strony zapleczowe, w miarę możliwości różniły się między sobą wyglądem, a także budową.

Zaplecze SEO – podsumowanie

Czy warto tworzyć własne zaplecze SEO? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Warto jednak wiedzieć, że istnieje takie rozwiązanie, aby móc rozważyć wszystkie opcje, które mają na celu zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej. W tym celu należy przeanalizować naszą sytuację, pomocne w tym mogą być agencje zajmujące się tworzeniem tekstów zapleczowych, czy samym pozycjonowaniem stron internetowych.

Możliwość komentowania została wyłączona.