Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Atrybut rel=”ugc”?


Co to jest Atrybut rel=”ugc” - Definicja


Atrybut linków rel=”ugc” jest jednym z dwóch nowych atrybutów, które zostały powołane w celu większego rozróżnienia poszczególnych linków z zakresu “nofollow”. Konkretnie atrybut rel=”ugc” jest wykorzystywany do oznaczania odnośników dodawanych przez użytkowników na forach internetowych, w komentarzach itp. 

Atrybut rel=”ugc”, jako rodzaj linku nofollow

“UGC” to skrót od angielskiego User Generated Content, co oznacza treść generowaną przez użytkowników. Ma zastosowanie przy naturalnie umieszczanych odnośnikach w różnych miejscach stron internetowych. Jest to typ linku “nofollow”, który został podzielony na dwa różne rodzaje:

  • Atrybut rel=”ugc”
  • Atrybut rel=”sponsored”

Podział ten został stworzony przez Google po to, aby roboty wyszukiwarki jeszcze lepiej rozumiały treści zamieszczane na stronach w różnym celu. Oczywiście linki są ważne z punktu widzenia pozycjonowania stron, więc w tym przypadku jest to również nie bez znaczenia.

Czy konieczne jest stosowanie atrybutu rel=”ugc”?

Stosowanie atrybutu rel=”ugc” nie jest wymagane przez Google i jego brak nie będzie negatywnie wpływał na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. 

Warto jednak zaznaczyć, że np. Twój artykuł będzie na odpowiednim poziomie, a użytkownik zdecyduje się na komentarz, w którym zamieści link do źródła naukowego w pozytywnym tonie, to taki ślad zostawiony przez użytkownika, może pozytywnie wpłynąć na Twoje pozycje w Google. Oczywiście jeśli link będzie posiadał atrybut rel=”ugc”.