Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Anchor?


Co to jest Anchor - Definicja


Anchor (Kotwica, Ankor, Anchor Text) – jest to treść linka, którą umieszcza się w kodzie HTML stron internetowych. Rozróżnia się ją od innych elementów kodu za pomocą innego koloru lub innego wyróżnienia w tekście (pogrubienie, podkreślenie itd.) oraz umieszczeniem znaczników <a> oraz </a> z poziomu kodu HTML. Użytkownik, który najedzie myszką na anchor, będzie widział adres strony, na którą zostanie przekierowany po kliknięciu w odnośnik.

Jakie są rodzaje anchorów?

Wyróżnia się 5 różnych rodzajów anchorów, które mają różne przeznaczenia:

  • Adres URL – zgadza się, adres URL również jest typem kotwicy, który przez swoją powszechność, można uznać za najczęściej stosowany rodzaj anchora. Jest to bezpośredni odnośnik do konkretnej strony.
  • Brand URL – to określenie jest przeznaczone dla anchorów, które zawierają nazwę marki lub firmy.
  • Zero Match Anchor – są to tego typu kotwice, które nie będą zawierały słów kluczowych, ważnych dla danej tematyki. Zalicza się tutaj takie anchory, jak “kliknij tutaj”, “przejdź dalej” itp.
  • Partial Match Anchor – tego typu kotwice będą posiadały słowa lub wyraz, który tylko częściowo zawiera słowa kluczowe.
  • Exact Match Anchor – w tym przypadku Anchor Text będzie zawierał dokładne dopasowanie słów kluczowych, na które wyświetla się będzie strona docelowa.

Czym różni się anchor od zwykłego linka?

Różnicę pomiędzy anchorem i zwykłym linkiem, najlepiej zobrazować na konkretnym przykładzie. W ten sposób rozwiejemy wszelkie wątpliwości: