Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Disavow Tool?


Co to jest Disavow Tool - Definicja


Disavow to narzędzie, które wchodzi w skład Google Search Console. Pozwala ono na obniżanie wartości linków przychodzących, które według webmastera, mogą zaszkodzić konkretnej witrynie. W skrajnych przypadkach, jeśli nie analizujemy na bieżąco linków przychodzących, może to doprowadzić nawet do kar nałożonych przez Google, dlatego Disavow jest bardzo praktycznym i popularnym narzędziem, przede wszystkim w środowisku SEO.

Co daje wykorzystywanie Disavow?

Wykorzystanie narzędzie Disavow jest bardzo ważną częścią ogólnej strategii linków dla wszystkich witryn. Za jego pomocą w pewien sposób możesz “zrzec się” danego linku przychodzącego. Wskazujesz robotom wyszukiwarki, że nie chcesz, aby Twoja strona była łączona z konkretnymi linkami (witrynami linkującymi). 

W ten sposób podczas indeksowania Twojej strony, roboty wyszukiwarki mogą nie brać ich pod uwagę, przy ustalaniu rankingów w wynikach wyszukiwania. Mogą, ponieważ Disavow jest Twoją sugestią, jednak nie rozkazem dla crawlerów.

Czy wykorzystywanie Disavow jest konieczne?

Wszelkiego rodzaju linki są jedną z najważniejszych części składowych pozycjonowania stron internetowych w Google. Przede wszystkim, wpływają one na autorytet domeny. Jeśli linki przychodzące będą pochodzić ze stron o niskiej jakości, będą negatywnie wpływały na Twoją stronę i Google będzie źle to traktowało.

W takim przypadku, za pomocą narzędzia Disavow możesz zrzec się tych linków, aby nie obciążały one Twojej domeny. Zatem wykorzystywanie Disavow nie jest konieczne, jednak na pewno zalecane, jeśli chcemy osiągać wysokie pozycje w Google.

Zrzekanie się linków do swojej witryny:

Narzędzie Disavow Tool jest dostępne pod adresem: www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main