Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Co to jest Black Hat SEO?


Co to jest Black Hat SEO?



28 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Większość naszych działań na każdym polu można określić jako “dobre” lub “złe” – w dużym uproszczeniu. Wydaje się więc proste to, że w przypadku pozycjonowania stron internetowych również możemy nasze działania ocenić w ten sposób. W branży pozycjonerskiej techniki naszych działań możemy podzielić na “White Hat SEO” oraz “Black Hat SEO”. Dzisiaj skupmy się na tych drugich.

Czym jest Black Hat SEO?

Black Hat SEO należy rozumieć przede wszystkim jako złe techniki pozycjonowania stron internetowych. Co to oznacza? Złe techniki to takie, które nie są zgodne z wytycznymi dyktowanymi przez Google dla webmasterów. Jak możemy się domyślić, w takim wypadku korzystanie z Black Hat SEO, może wiązać się z karami nakładanymi przez Google.

Za pierwszym razem zostaniemy o tym stosownie poinformowani i zostanie wskazana przyczyna takiego stanu rzeczy. Jednak jeśli sytuacja się powtórzy lub po prostu nie zmienimy naszego podejścia – Google nałoży na nas karę bez żadnego zająknięcia, a dowiemy się o tym dopiero w momencie, gdy zauważymy m.in. spadek ruchu na stronie lub pozycji w wynikach wyszukiwania.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Czy warto stosować Black Hat SEO?

Odpowiedź w tym przypadku może być tylko jedna – nie warto. Przede wszystkim kary nałożone przez Google powinny od tego pomysłu zdecydowanie nas odrzucać. Po drugie w perspektywie długoterminowej Black Hat SEO np. w branży e-commerce, może doprowadzić do zamknięcia Twojego biznesu. Jeśli prowadzisz tylko e-sklep, a w wyniku bana nie będzie się on wyświetlał w wynikach wyszukiwania w ogóle, to po prostu nie będziesz zarabiał.

Przeczytaj również  Senuto - Analiza słów kluczowych oraz widoczności strony [Przwodnik]

W perspektywie krótkoterminowej, żeby oddać prawdę trzeba powiedzieć, że Black Hat SEO może przynieść korzyści. Jednak należy pamiętać o tym jak Google wszystko indeksuje. Zmiany na naszej stronie trwają, a roboty tego samego właściciela, które je indeksują, wysyłają powiadomienia o zastosowaniu niedozwolonych praktyk. Zatem odpowiedź nadal musi być jedna. Technikom z zakresu Black Hat SEO, mówimy stanowcze nie.

Jakie techniki zalicza się do Black Hat SEO?

W zakresie stosowania niedozwolonych technik pozycjonowania stron internetowych trzeba powiedzieć, że część z nich możemy wykorzystywać nieświadomie. Dlatego też pierwsza kara od Google, będzie nas informowała za co otrzymaliśmy upomnienie. Warto jednak nie igrać z losem i odpowiednio wcześnie dowiedzieć się, co wchodzi w skład Black Hat SEO:

  • Słowa kluczowe – w przypadku słów kluczowych chodzi o to, żeby znać umiar. Jeśli będziemy na siłę upychać w naszych tekstach niebotyczne liczby fraz kluczowych, tak że będzie to wyglądało nienaturalnie, może powodować to, że algorytmy w ogóle nie będą brać tego pod uwagę przy indeksowaniu treści.
  • Content – treści o niskiej jakości również zalicza się do technik z zakresu Black Hat SEO. Będzie się to przejawiać poprzez duplikowanie, kopiowanie i po prostu tworzenie treści, które nie będą interesujące dla użytkowników. Można tak powiedzieć o contencie, który będzie zawierał upchane słowa kluczowe.
  • Maska treści – najprościej można to przedstawić w ten sposób, że użytkownik przeglądając naszą stronę internetową będzie widział zupełnie coś innego, niż roboty wyszukiwarek. To również jest karane przez Google i traktowane jako nieodpowiednia technika pozycjonowania stron.
  • Niewidzialna treść – istnieją też przypadki, w których słowa kluczowe zamieszcza się na stronie, jednak nie są one widoczne dla użytkownika. W jaki sposób? Umieszcza się np. tekst w kolorze tła strony, który zawiera ważne słowa kluczowe. Algorytmy wyszukiwarek również nie lubią tego typu zagrań ze strony pozycjonerów.
  • Linki – wiemy, że są bardzo istotne w pozycjonowaniu stron internetowych. Tak samo mogą być szeroko wykorzystywane w zakresie Black Hat SEO. W jaki sposób? Kupowanie i sprzedawanie linków, korzystanie z tzw. farm linków, a także ukryte przekierowania. Właśnie przez ich wielkie znaczenie wobec tworzenia rankingów w wynikach wyszukiwania, linki posiadają dużą ilość restrykcji, których nie wolno lekceważyć.
Przeczytaj również  Jakie frazy warto pozycjonować a jakich unikać?

Jak możemy zauważyć, technik Black Hat SEO jest naprawdę sporo i czasem możemy ich po prostu nie dostrzec. Tym bardziej jeśli po prostu się nie znamy na pozycjonowaniu stron internetowych, a zleciliśmy te usługi nieprofesjonalnej agencji SEO

Warto jest sprawdzić stronę internetową, czy czasem niepożądane techniki nie zostały zastosowane w naszym przypadku. Jeśli masz co do tego wątpliwości, zgłoś się do nas, pomożemy Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie i wdrożymy techniki z zakresu White Hat SEO, które nie poskutkują karami Google, a pozwolą wejść Twojej stronie internetowej na szczyty w organicznych wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Black Hat SEO najprościej można określić jako niewłaściwe techniki z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Oznacza to, że nie są one zgodne z wytycznymi Google, które są ogólnodostępne. Warto pamiętać, że część z tych niepożądanych technik pozycjonowania, może być stosowana nieświadomie. Dlatego warto jest zapoznać się z nimi, aby upewnić się, że nie narażamy się na kary od Google.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest Black Hat SEO?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *