VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » White Hat SEO – co musisz wiedzieć?

White Hat SEO – co musisz wiedzieć?

7 maja 2021 (aktualizacja: 28 maja 2021) 6-8 min. czytania
White Hat SEO - Pozycjonowanie
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Co to jest White Hat SEO ?

White Hat SEO ang. Search Engine Optimization to działania, których zadaniem jest zoptymalizowanie i promocja strony internetowej z uwzględnieniem wymogów zalecanych przez wyszukiwarkę Google. Przygotowanie strony w taki sposób z pewnością pozytywnie wpłynie na poprawę pozycji w wyszukiwarce internetowej i nie będzie się wiązało z ryzykiem zablokowania strony. Nie można stosować metod, które Google uznaje za tzw. Black Hat SEO.

Strategia White Hat SEO

Jeżeli chcemy osiągnąć wyską pozycję korzystając wyłącznie z zaleceń White Hat SEO to musimy wiedzieć, że to proces złożony i długotrwały, ale z pewnością przyniesie wymierne korzyści i zagwarantuje stabilną pozycję w wyszukiwarce. Po pierwsze tworzenie i rozbudowywanie contentu na stronie musi w pierwszej kolejności odpowiadać użytkownikom. Wszystkie treści muszą być użyteczne o wysokiej jakości i przede wszystkim unikalne. Nie wolno nic kopiować z innych portali. Warto zwrócić uwagę na optymalizację tagów np. tytułów i opisów, we właściwy sposób stosować nagłówki. W związku z tym, że wiele osób korzysta urządzeń mobilnych strona powinna być responsywna. Trzeba w poprawny sposób stosować linkowanie wewnętrzne i zwrócić uwagę na strukturę linków. Strona powinna się w szybko ładować.

Co to jest Blak Hat SEO?

To działania, które są niezgodne z wymogami Google. Z Reguły wpływają na chwilową poprawę pozycji, jednak bardzo szybko na serwis zostają nałożone kary i strony nie można znaleźć w wyszukiwarce Google. Przykładem niedozwolonego działania jest wykorzystywanie SWL (system wymiany linków), czyli masowego umieszczania linków wychodzących. Nie wolno też wykorzystywać cloakingu, czyli maskowania. Chodzi tutaj o to, że użytkownikowi pokazuje się inna treść aniżeli robotom wyszukiwarek, które widzą teksty zawierające pozycjonowane frazy i linki w kodzie strony. Stosowanie takich metod jest z reguły szybko wykrywane przez algorytmy i wiąże się z wyrzuceniem serwisu z wyszukiwarki Google. Nie powinno się też umieszczać na stronie fraz, które nie są związane tematycznie ze charakterem strony, a także masowo wpisywać słów kluczowych na stronie tzw. keyword stuffing. Nie wolno też przekierowywać użytkowników do innych stron niż te, którymi byli zainteresowani.

Social media

Oprócz standardowych działań mających na celu poprawę widoczności strony w wyszukiwarce internetowej warto zwiększyć świadomość marki np. w social mediach. Posiadanie profilu firmy na Facebooku lub Instagramie z pewnością pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców, możemy budować relacje z obecnymi klientami, a także zdobywać nowych. Dzięki temu nasz brand będzie bardziej rozpoznawalny, zwiększy się ruch na stronie, a dla Google będzie to sygnał, że nasza strona jest wartościowa i otrzymamy lepszą pozycję w rankingu.

Co to jest Grey Hat?W praktyce wszystko bardzo prosto wygląda, ale gdy przejdziemy do działań z pewnością dopadną nas wątpliwości. Grey Hat to działania pomiędzy niedozwolonymi praktykami , a optymalizacją strony zgodnie z White Hat Seo. Jeśli nie chcemy długo czekać na efekty, ale z drugiej strony boimy się wyrzucenia z indeksu możemy zastosować taką praktykę. Chodzi tutaj o zdobywanie linków, ale nie na masową skalę tylko takich które pomogą w pozycjonowaniu. Możemy wykupić artykuł sponsorowany, w którym znajdzie się link kierujący do naszej strony. Jeżeli tego typu działania są wykonywane przez specjalistę powinny pomóc w skutecznym wypozycjonowaniu serwisu i skrócić czas oczekiwania na efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *