VD » Blog » Marketing » Dlaczego opis kategorii w sklepie internetowym jest ważny?


Dlaczego opis kategorii w sklepie internetowym jest ważny?

Publikacja: 12 lipca, 2021| Aktualizacja: 12 lipca 2021

Porady na temat tworzenia opisu kategorii w e-commerce
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Czy opisy kategorii są ważne?

Wielu właścicieli firm tworząc content w serwisie nie zwraca uwagi na opisy kategorii. To dla nich rzecz marginalna. To duży błąd, bo dobrze przygotowane opisy artykułów często są jednym z elementów obok opisów produktów, które wpływają na to, czy klient zdecyduje się na zakup, odgrywają też ważną rolę w SEO. Sprawdźmy, jakie korzyści możemy osiągnąć poprzez poprawnie przygotowanie opisów kategorii w pozycjonowaniu strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

W jaki sposób opisy kategorii mogą wpływać na SEO?

Osoby, które mają chociaż małe pojęcie na temat pozycjonowania dobrze wiedzą, że content is king. Roboty Google zwracają szczególną uwagę na unikalne i wartościowe dla użytkowników treści, w związku z tym oprócz umieszczania w serwisie artykułów i opisów produktów, warto zadbać również o opisy kategorii. Wszystkie czynności związane z dodawaniem na stronie contentu wpływają pozytywnie na SEO, a opisy kategorii to po prostu kolejna wartościowa treść. Trzeba w nich umieścić najważniejsze branżowe frazy, a tam gdzie jest to możliwe dodać nagłówki H1-H3. Opisy kategorii mogą się też przydać do linkowania wewnątrz strony, a treść w niej zamieszczona poinformuje algorytmy, co znajduje się na danej podstronie.

Jak powinny wyglądać poprawne opisy kategorii?

Jeśli chcemy, żeby opisy kategorii miały pozytywny wpływ na pozycjonowanie witryny musimy pamiętać o kilku zasadach. Mogłoby się wydawać, że wszyscy je już znają, niestety rzeczywistość pokazuje, że jest zupełnie odwrotnie. Wiele osób nie przywiązuje do tego należytej uwagi, a szkoda.

1. Nie kopiuj treści

Zduplikowana treść (duplicate content), to najgorsze co możemy zrobić. Roboty Google bardzo szybko odkryją, że doszło do plagiatu i obniżą naszej stronie miejsce w rankingu, co przełoży się na spadek pozycji. Nie ma znaczenia, czy chodzi o cały artykuł czy tylko opis kategorii. Wszystko, co jest w witrynie musi być własnoręcznie napisane. Jeśli treściami na stronie ma się zająć zewnętrzna firma lub copywriter to koniecznie zweryfikujmy, czy treści są unikalne. Wklejmy po prostu część treści w Google i sprawdźmy, czy nie ma jej na innej stronie.

2. Frazy branżowe

W SEO niezwykle ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowy, możemy postawić na frazy lokalne, ogólne lub z długiego ogona (long tail). Mając już wybrane właściwe frazy warto umieścić je w odpowiednich kategoriach, dzięki czemu osoby przeglądające witrynę bez trudu odnajdą szukaną kategorię i stamtąd przejdą do konkretnych produktów. Warto skupić się na jednej lub dwóch słowach kluczowych, bo jeśli wpiszemy ich za dużo, to odniesiemy odwrotny od zamierzonego skutek, czyli spadek pozycjonowanych fraz. Warto pamiętać, żeby frazy poprawnie odmienić, żeby wyglądały naturalnie. Jeśli raz użyjemy jakieś słowo kluczowe, to nie możemy go powtórzyć w innym opisie kategorii.

3. Linkowanie wewnątrz strony

Zadbanie o właściwe linkowanie wewnętrzne ułatwia korzystanie ze strony. Klienci szybko mogą odnaleźć interesujące ich produkty i treści. W związku z tym musimy pamiętać, żeby odnośniki były umieszczone w sposób naturalny, były oznaczone właściwym anchorem.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *