VD » Blog » Google Moja Firma - Marketing » Wyprzedane produkty w sklepie internetowym

Wyprzedane produkty w sklepie internetowym

10 maja 2021 (aktualizacja: 27 maja 2021) 6-8 min. czytania
Sklep internetowy - wyprzedaże SEO
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Wymiana towaru w sklepach online to nic dziwnego. Nowsze modele wypierają starsze lub kiepsko sprzedające się produkty. Dochodzi też do sytuacji, że danego produktu akurat nie ma na stanie w magazynie, a czekamy na transport z hurtowni. Co wtedy powinien zrobić właściciel sklepu, żeby nie stracić wypracowanych wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania i jednocześnie nie zrazić do siebie swoich klientów oferując towar, którego nie ma? Sprawdź, jakie rozwiązania można wprowadzić w twoim sklepie?

Czasowy brak towaru

Jeśli brak towaru jest tylko czasowy, bo np. czekamy na transport z hurtowni lub od producenta albo asortyment jest sprzedawany sezonowo, to podstrony z takim towarem nie wolno usuwać. Trzeba ją zostawić w strukturze strony, musi być cały czas dostępna dla algorytmów Google, żeby była indeksowana. Jeśli chcemy możemy wyłączyć z linkowania wewnętrznego kartę. Nie umieszczajmy jej też w menu sklepu, żeby klienci na nią nie wchodzili. Osobom, które znajdą się na takiej podstronie np. z naturalnych wyników wyszukiwania, trzeba dać znać, że towar jest wyprzedany. Możemy podać datę, kiedy znów będzie dostępny, umieścić informację o podobnych artykułach lub możliwość zostawienia adresu mailowego lub numeru telefonu, abyśmy powiadomili go, gdy towar znów będzie dostępny.

Wycofanie towaru

W sytuacji, gdy artykuł zostaje na zawsze wycofany trzeba zastanowić się co należy zrobić. Jeśli usuniemy kartę produktu, to utracimy wszystkie linki zwrotne prowadzące do danej podstrony. Poza tym należy sprawdzić linkowanie wewnętrzne serwisu, bo może do tej podstrony prowadziły jakieś linki. Lepiej przygotować stronę z informacją o błędzie 404 i zaproponować klientowi inne, ale podobne artykuły. Idealnym rozwiązaniem jest ustawienie przekierowania 301. Najlepiej przekierować użytkowników i Googlebota na podobny produkt, który ma podobne właściwości, wygląd, zastosowanie. Jeśli nie ma nic takiego w naszym sklepie, to warto zrobić przekierowanie na kategorię. Jest duże prawdopodobieństwo, że klient znajdzie coś innego, co go zainteresuje. Najgorszym rozwiązaniem dla użytkowników i dla samego wzmacniania strony jest kierowanie na stronę główną.

Zamień produkt

W sytuacji gdy w adresie URL nie było kluczowych informacji o produkcie, można zmienić opis, kwotę, nazwę i wszystkie charakterystyczne informacje na karcie produktu. Jeśli treść na stronie dotyczy artykułów, których już nie ma w sprzedaży, ale sama zawartość może się przydać użytkownikom np. instrukcja, porada, opinie to zostaw taką podstronę, ale wyraźnie zaznacz, że towar już nie jest dostępny w sprzedaży i umieść linki do podobnych artykułów.

Wyprzedane

Jeśli w sklepie znajduje się dużo wyprzedanych towarów, które nie będą już dostępne na stronie warto stworzyć taką kategorię i umieścić w niej wszystkie karty produktów. Dla użytkowników może to być kopalnia wiedzy np. można sprawdzić opinie klientów lub zapoznać się z instrukcją. Taka praktyka ma pozytywny wpływ na SEO, bo zostawimy linkowanie i użyteczne treści, które wpływają na ranking strony.

Możliwość komentowania została wyłączona.