Czy portale społecznościowe mają wpływ na SEO?

Jeszcze do niedawna panowało powszechne przekonanie, że portale społecznościowe nie mają większego wpływu na pozycjonowanie strony internetowej. Uważano tak przede wszystkim dlatego, że większość social mediów nie pozwalała na śledzenie przez Google linków zamieszczanych na tych portalach, dodając im automatycznie atrybut „nofollow”. Dziś uważa się, że portale społecznościowe mogą pozwalają podwyższać pozycję w wyszukiwarce, mimo braku śledzenia linków przez algorytmy Google.

portale społecznościowe a pozycjonowanie



Zwiększenie ruchu na stronie poprzez portale społecznościowe

Media społecznościowe służą ludziom do przekazywania swoim znajomym różnego rodzaju materiałów i informacji. Jeżeli coś wydaje im się interesujące lub przydatne, dzielą się tym w prosty sposób z innymi. Nawet jeśli umieszczony przez nich link będzie miał atrybut „nofollow”, to powoduje wejście na stronę przez kolejnych internautów, co zwiększa ruch na stronie .Ruch w witrynie z kolei poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania, a osoby odwiedzające witrynę z portali społecznościowych mogą zakupić produkt czy usługę.

Budowanie społeczności wokół marki

Co prawda jest to temat nie związany z pozycjonowaniem witryny, jednak mówiąc o social mediach nie można o nim nie wspomnieć. Portale społecznościowe są doskonałym miejscem do nawiązywania relacji między klientami, a marką. Posiadanie firmowego konta na portalach takich jak Facebook czy Google+ umożliwia budowanie aktywnej społeczności wokół naszej działalności, która często staje się również stałymi klientami.

Najpopularniejsze portale społecznościowe

  • Facebook – to portal, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Służy przede wszystkim budowaniu społeczności wokół marki. Możemy za jego pośrednictwem linkować do oferty czy budować zaufanie wśród klientów. Linki wychodzące za Facebook’a mają automatycznie przypisany atrybut „nofollow”.
  • Google+ – portal społecznościowy stworzony przez Google, który podobnie jak FB służy do budowania społeczności wokół marki. Możemy się na nim dzielić nowościami dotyczącymi naszej marki, czy linkować do oferty. Co ciekawe linki wychodzące z G+ mają atrybut „follow”, a treści zawarte na tym portalu są indeksowane, dzięki czemu mają realny wpływ na pozycjonowanie strony.
  • Twitter – social media do „ćwierkania”, służy do przekazywania szybkich informacji (np. o promocjach), które mieszczą się w 140 znakach. Linki wychodzące z Twittera otrzymują atrybut „nofollow”
  • LinkedIn –  portal, który ma na celu tworzenie społeczności specjalistów i ekspertów z różnych dziedzin. To doskonałe miejsce do szukania pracowników czy zawierania kontaktów biznesowych. Linki wychodzące posiadają atrybut „nofollow”.


Komentarze

Your email address will not be published.