Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - WordPress / Pozycjonowanie strony WordPress – Optymalizacja krok po kroku


Pozycjonowanie strony WordPress – Optymalizacja krok po kroku



25 września 2017 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

WordPress to najbardziej popularny system zarządzania treścią, dzięki któremu bez specjalistycznej wiedzy jesteśmy w stanie stworzyć piękną witrynę internetową. Korzystając z motywów oraz wtyczek (dodatkowych funkcjonalności), których jest w sieci bardzo dużo (zarówno płatnych jak i darmowych) bez problemu postawimy stronę, która będzie wyglądać profesjonalnie i efektownie. Co ciekawe, WordPress jest także systemem, który świetnie nadaje się do optymalizacji pod wyszukiwarki internetowe, wystarczy zadbać o kilka kluczowych elementów, by witryna miała szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W dzisiejszym artykule podpowiadamy na co zwrócić uwagę, oraz jak pozycjonować stronę opartą na CMS WordPress.

Bezpośrednie odnośniki

Jedną z pierwszych rzeczy, jakie należy zrobić przy pozycjonowanie strony wordpress tuż po instalacji WordPress’a na naszym serwerze, powinna być zmiana ustawień bezpośrednich odnośników. Możemy je znaleźć w menu ustawienia -> bezpośrednie odnośniki.
Możemy tam określić strukturę linków w obrębie naszej witryny, standardowo są to ID danych podstron, wpisów lub kategorii wyglądających mniej więcej tak:

http://twoja-strona.pl/?page_id=1

Nie jest to dobre rozwiązanie zarówno z perspektywy użytkownika jak i Google. Optymalnym rozwiązaniem będzie wybór opcji „nazwa wpisu”, dzięki czemu linki będą wyglądały następująco:

Przeczytaj również  Jak pozycjonować sklepy internetowe Sote?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

http://twoja-strona.pl/przykladowy-wpis

Meta Dane w WordPress


W publikowanym niedawno artykule opisywaliśmy podstawowe zasady optymalizacji strony internetowej – meta dane to jeden z podstawowych, bardzo istotnych elementów wpływających na pozycję w wyszukiwarce. Każda strona, wpis czy kategoria powinna posiadać unikalny meta title (tytuł) oraz meta description (opis). Są to informacje, które użytkownicy zobaczą w wynikach wyszukiwania Google, powinny być więc zachęcające zarówno dla wyszukiwarki jak i użytkownika. W środowisku WordPress możemy skorzystać z wtyczek, dzięki którym ustawianie meta danych jest bardzo proste – jedną z takich wtyczek jest Yoast SEO, z której możemy skorzystać bez żadnych opłat.

Szybkość ładowania strony a pozycjonowanie strony WordPress


Na szybkość ładowania witryny i tym samym pozycjonowanie strony wordpress może wpływać wiele rzeczy – optymalizacja kodu, serwer czy wielkość obrazków. Środowisko WordPress jest stosunkowo dobrze zoptymalizowane pod tym kątem, jednak dodawanie kolejnych wtyczek oraz korzystanie z tzw. Visual Composerów wpływa niekorzystnie na tempo ładowania witryny. Nie każdy jednak potrafi samodzielnie zoptymalizować kod strony – z pomocą przychodzą wtyczki, które mogą nas w tym wspomóc:

  • W3 Total Cache to bardzo zaawansowana wtyczka, dzięki której włączymy na naszej stronie Cache, czyli pamięć podręczną przeglądarki. Dzięki temu, część informacji z naszej witryny zostanie zapisana na komputerze użytkownika, który ją odwiedzi. dzięki takiemu rozwiązaniu, kolejne ładowanie witryny będzie szybsze. Wtyczka ma także funkcje kompresji kodu witryny.
  • EWWW Image Optimizer – dzięki tej wtyczce w bardzo łatwy sposób będziemy w stanie zmniejszyć wagę grafik w całej witrynie. Wystarczy parę kliknięć, by włączyć automatyczną optymalizację wszystkich grafik, które znajdują się w bibliotece naszego WordPresssa.
Przeczytaj również  Co to jest UX (User Experience) i jak wpływa na pozycjonowanie

Mapa witryny i Google Search Console


Wpływ na pozycjonowanie strony wordpress ma również mapa strony to plik XML, który zawiera strukturę całej witryny. Ułatwia to robotom wyszukiwarek przemieszczanie się po witrynie i lepsze jej zrozumienie. Taki plik powinien zostać umieszczony w głównym katalogu i standardowo nosi nazwę sitemap.xml, choć nie jest to konieczność. Samodzielne stworzenie mapy strony nie jest prostym zadaniem, szczególnie w przypadku dużych serwisów, z pomocą przychodzą jednak WordPressowe wtyczki. Jedną z nich jest wspomniany wcześniej Yoast Seo, który automatycznie generuje plik sitemap. Równie istotnym elementem jak samo posiadanie mapy strony, jest poinformowanie Google o jej istnieniu. Możemy to zrobić rejestrując konto i dodając witrynę do Google Search Console. Uwaga! Jeśli korzystasz z wtyczki Yoast, plik sitemap będzie nosił nazwę sitemap_index.xml


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Pozycjonowanie strony WordPress [Krok po Kroku]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *