Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie - Narzędzia dla firm / Jak wyszukać obrazem w Google Grafika? – Poradnik


Jak wyszukać obrazem w Google Grafika? – Poradnik



17 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Google Grafika zwana również wyszukiwarką obrazów to bardzo popularne narzędzie dostępne w Polsce od 9 listopada 2002 r. Każdego dnia miliony osób przy jej pomocy wyszukują różne grafiki, zdjęcia, obrazy, infografiki, animacje i screenshoty. Najczęściej korzystamy z niej za pomocą wpisania w wyszukiwarce interesujących nas słów kluczowych i klikając na ikonkę Grafika. Pojawią się nam wyłącznie wyniki związane z poszukiwanym zagadnieniem. Drugim sposobem na skorzystanie z Google Grafika jest wyszukiwanie obrazem i tym zagadnieniem się dzisiaj szerzej zajmiemy.

Pozycjonowanie grafiki

Jeżeli chcemy wypozycjonować zdjęcie grafikę, obraz itd. warto dodać parametr ALT, wybrać odpowiednią nazwę pliku, dodać atrybut grafiki i ustawić właściwy link do zdjęcia.

Wyszukiwanie obrazem

Zadaniem Google grafiki jest wyświetlanie użytkownikom grafik ściśle związanych z wpisanym w wyszukiwarce słowem kluczowym. Wiele osób jest zapewne ciekawych, w jaki sposób Google zdobywa tyle obrazków i jak to się dzieje, że są tak ściśle powiązane z wyszukiwaną frazą? Zajmują się tym roboty Google, których zadaniem jest wyszukiwanie zasobów internetu w poszukiwaniu zdjęć, grafik itd. W sytuacji, gdy Googlebot natknie się na fotografię lub obraz, klasyfikuje je do właściwej kategorii i łączy z odpowiednim słowem kluczowym. Następnie jako miniaturkę przechowuje w specjalnie przygotowanych „szuflach” na googlowskich serwerach. W momencie, gdy internauta wyszukuje odpowiednie słowo kluczowe w wyszukiwarce Google w opcji Grafika, wyświetlą się najbardziej zbliżony treścią obraz, grafika razem z linkiem do oryginalnej wersji w dużym rozmiarze. Google Grafika umożliwia wyszukiwanie obrazem w następujących formatach: gif, tiff, jpg i png. Google udostępnia bardzo wygodną funkcję pofiltrowania wyników wyświetlonych przez wyszukiwarkę internetową. Możemy m.in. filtrować zdjęcia i grafiki wedle kategorii: prawo do wykorzystywania, kolor, wielkość pliku, data umieszczenia itd.

Przeczytaj również  Wyniki rozszerzone, czyli Rich Snippets - co to jest?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Obiektyw w Google Grafika

Jedną z możliwości jest Obiektyw w Google Grafika, który pozwala nam na zapoznanie się z informacjami na temat zdjęć, wyników wyszukiwania grafik i danych na temat obiektów znajdujących się na zdjęciu. Elementy odnośnie których uzyskamy dodatkowe informacje są zaznaczone białymi kropkami, internauta musi kliknąć interesującą go kropkę lub zaznaczyć obwódką część zdjęcia, która jest dla niego ważna. Warto wiedzieć, że Obiektyw Google do zidentyfikowania punktów będących na grafikach wykorzystuje sztuczną inteligencję.

Do czego przydaje się wyszukiwanie obrazem?

Niektórzy mogą się zastanawiać, po co mamy szukać grafiki, skoro mamy już obrazek? Z reguły korzystamy z tego narzędzia, gdy potrzebujemy znaleźć konkretną fotografię lub zdjęcie w innym kadrze, w mniejszym rozmiarze, lepszej jakości itd. Ta funkcja przydaje się również, gdy chcemy sprawdzić czy nasza grafika nie została przez kogoś bezprawnie skopiowana i umieszczona na konkurencyjnej stronie.

Przeczytaj również  Co to jest konwersja i wskaźnik konwersji na stronie?


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Wyszukiwanie obrazem w Google Grafika"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *