VD » Blog » Marketing » Jak tworzyć reklamy na Gmail?

Jak tworzyć reklamy na Gmail?

23 lipca 2021 (aktualizacja: 2 lipca 2021) 6-8 min. czytania
Tworzenie kampanii reklamowej przez gmail
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Poczta Gmail to nie tylko popularna skrzynka pocztowa, ale również idealne narzędzie do marketingu internetowego. Ten program ma wiele ciekawych funkcji i cały czas się rozwija. Ogromną zaletą jest niezwykle duża ilość użytkowników korzystających z tej skrzynki mailowej, ponad 1,5 mld na całym świecie, do których może trafić nasza kampania reklamowa. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób możemy przygotować i przesłać za pośrednictwem Gmaila kampanię promocyjną, wykorzystując odpowiednie skrypty i Googleboty?

Zalety kampanii reklamowej na Gmailu

Przede wszystkim taki rodzaj promocji nie jest drogi w porównaniu do innych typów reklamy np. kampanie Google Ads pozycjonowanie czy Facebook Ads. Kolejnym plusem jest możliwość spersonalizowania przekazu marketingowego z uwzględnieniem określonej grupy odbiorców. Możemy wziąć pod uwagę płeć, zainteresowania, posiadanie dzieci, lokalizację wiek itd. Możemy w szybkim tempie dotrzeć do dużej grupy odbiorców, dzięki wysyłce masowej. Tak forma promocji sprawdzi się zarówno dla dużych korporacji, jak i dla małych lokalnych firm.

Co to jest i w jaki sposób funkcjonuje reklama na Gmailu?

W związku z tym, że algorytmy Google na bieżąco zbierają dane o użytkownikach możemy przeprowadzić kampanię marketingową pod konkretne osoby. Tak, jak wspominałam wcześniej mamy dostęp do danych prywatnych i rodzinnych, ale również wiemy, jaka jest lokalizacja danej osoby, jakie ma hobby itd. Koncern Google tego typu informacji nie może przekazywać innym podmiotom, ale nikt mu nie zabroni wykorzystywać ich we własnym zakresie. W związku z tym podczas tworzenia kampanii reklamowych na Gmailu Google niejako daje nam dostęp do swoich zasobów. Działa to w taki sposób, że wszystkie osoby korzystające z tej skrzynki mailowej mają w nagłówkach wiadomości opcję pokazywania się reklam. Jeśli chcemy, żeby kampania promocyjna była efektywna trzeba w poprawny sposób niejako połączyć reklamowany produkt lub usługę z tym czego może potrzebować lub co może zaciekawić odbiorcę. Właściciel firmy, który chce promować swoje towary i usługi na Gmailu jest zobowiązany przekazać Google najważniejsze dane o sprzedawanych artykułach zdjęcia, grafiki i link do docelowej podstrony.

Jak wygląda reklama na Gmailu?

Niestety decydując się na taki rodzaj reklamy nie możemy liczyć na całkowitą dowolność. Reklama na Gmailu oferuje niezwykle ograniczone pole do modyfikacji wyglądu. Program przerabia wszystko w taki sposób, żeby reklamy miały identyczną postać dla każdego z użytkowników. Reklama w Gmailu wskakuje na górę spisu maili i gdy na nią klikniemy pokazuje się nam zdjęcie, odnośnik do witryny z towarem lub formularz do wypełnienia. Wszystko musi spełniać określone wcześniej przez Google zasady, chodzi o to, żeby wszyscy reklamujący swoje usługi i towary mieli taką samą szansę na dotarcie do potencjalnych klientów i aby zachować czytelny układ. Gmail określa dokładnie, w jakim formacje reklamy są akceptowane, innych nie da się wczytać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *