Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Co to jest pozycjonowanie sezonowe?


Co to jest pozycjonowanie sezonowe?



5 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Prowadząc sprzedaż produktów sezonowych trzeba się zastanowić, w jaki sposób pozycjonować swoją stronę? Pozycjonowanie to proces ciągły, który wymaga czasu, czy da się więc efektywnie promować sklep internetowy na sezonowe frazy lub związane z jakimś pojedynczym wydarzeniem?

Sezonowość towarów i usług

Zastanówmy się najpierw, jakie usługi i produkty uznamy za sezonowe? Po pierwsze związane z porami roku zimą np. sprzedaż sanek i nart, latem sprzedaż strojów kąpielowych i okularów. Wszelkiego rodzaju święta np. Boże narodzenie, Święto Zmarłych, Wielkanoc. Wydarzenia okolicznościowe typu: Walentynki, Dzień Kobiet, Dzień Dziecka, Halloween itd. Cykliczne wydarzenia, które odbywają się co jakiś czas np. pokaz mody, coroczne targi ślubne. Są też produkty, które reklamujemy przez krótki czas, ale musimy je wypromować bardzo szybko, bo trend na nie szybko minie, np. nowy model zabawki. Najłatwiej wypozycjonować artykuły i usługi, o których wiemy, że niedługo zwiększy się na nie zapotrzebowanie. Wtedy łatwiej opracować strategię działania i wykonać niezbędne czynności do ich wypromowania. Trzeba mieć świadomość, że sezonowość dotyczy tylko danej branży. Nie wszystkie firmy będą zauważać wzrost sprzedaży związany z jakąś okolicznością, np. mało osób kupuje okulary przeciwsłoneczne w zimie lub sanki na wiosnę.

Przeczytaj również  Atrybuty rel="noopener" i rel="noreferrer"

Czy nasza branża jest sezonowa?

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy mamy w swojej ofercie sezonowe produkty? Wielu przedsiębiorców bez wahania jest w stanie odpowiedzieć na to pytanie, bo zna swoją firmę od podszewki. Czasem jednak warto sprawdzić, czy faktycznie możemy wskazać wszystkie towary i usługi, które są sezonowe i należy je promować w odpowiednich okresach. Najlepiej wykorzystać do tego statystyki z Google Trends i Analytics. Dobrze jest zestawić ze sobą dane z Google Analytics z kilku lat i porównać, w których miesiącach ilość klientów była większa. Odnieśmy też te dane do zysków firmy w tamtym okresie, żeby się upewnić, że były widoczne wzrosty. Dzięki temu będziemy wiedzieć, że np. grudzień i styczeń to miesiące sezonowe. Możemy poznać, jakie słowa kluczowe były najczęściej wpisywane np. odzież narciarska dla dzieci. Korzystając z narzędzia Google Trends możemy zweryfikować, czy dana fraza faktycznie jest związana z jakimś okresem.

Przeczytaj również  Autouzupelnianie w wyszukiwarce Google

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Frazy sezonowe i okolicznościowe

Z reguły sezonowe i okolicznościowe słowa kluczowe możemy uznać za tong tail, czyli fraz z długiego ogona. Będą przynosić największą konwersję przed danym wydarzeniem i podczas jego trwania. Po tym okresie zauważymy znaczny spadek zainteresowania daną frazą, możemy to zweryfikować wykorzystując np. Planer słów kluczowych Google.

Promocja sezonowych i okolicznościowych słów kluczowych

Chcąc wypromować takie frazy warto pozycjonować na nie stronę, nie wolno zapominać o dodaniu sezonowych słów kluczowych na naszej witrynie. Możemy napisać odpowiednie teksty np. na blogu. Warto stworzyć odpowiednie artykuły związane z pozycjonowanymi frazami i co np. co roku je odświeżać, żeby były aktualne. Stwórzmy odpowiednie landing page związane z asortymentem sezonowym. Pamiętajmy też o meta tagach, sprawdźmy czy strona dobrze działa i jest responsywna, skontrolujmy ważność certyfikatu SSL.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak przeprowadzić pozycjonowanie sezonowe strony?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *