VD » Blog » Optymalizacja Witryny - Pozycjonowanie / SEO » Co to jest optymalizacja strony WWW? Audyt SEO a pozycjonowanie strony


Co to jest optymalizacja strony WWW? Audyt SEO a pozycjonowanie strony

Publikacja: 7 września, 2021| Aktualizacja: 7 września 2021

optymalizacja
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie strony internetowej, pamiętaj o optymalizacji i wykonaniu audytu SEO. Z czego składa się optymalizacja i na co zwrócić uwagę przy audycie witryny pod kątem SEO? Dowiedz się z poniższego artykułu.

Treść

Zadbaj o to, żeby każda podstrona zawierała oryginalny tekst dopasowany do jej tematyki. Tworząc treść na potrzeby Internetu, pamiętaj o stosowaniu nagłówków H1-H6, dzięki którym strona staje się przejrzysta dla czytelników i robotów wyszukiwarek. Przejrzystość i schludność można osiągnąć również poprzez stosowanie krótkich, kilkuzdaniowych akapitów zamiast zbitego bloku tekstu.

Meta tagi

Wszystkie najważniejsze meta tagi, czyli title (w głównej mierze), description i keywords należy zawsze tworzyć od podstaw dla każdej podstrony. Powinny być oryginalne, co ma szczególne znaczenie w odniesieniu do newralgicznego znacznika title, który w największym stopniu wpływa na pozycjonowanie stron spośród wszystkich meta tagów.

Struktura strony

Logiczna budowa witryny i czytelny podział treści na kategorie oraz ewentualnie podkategorie pozwala łatwo odnaleźć się tak użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek internetowych. Zastanów się, jaką drogę trzeba przejść, żeby dojść do dowolnej podstrony i postaraj się, żeby była jak najprostsza. Pamiętaj, żeby z każdej podstrony dało się powrócić do poprzedniej podstrony lub strony głównej. Aby ułatwić nawigację, wykorzystaj tzw. „okruszki chleba” (z ang. breadcrumbs), czyli odnośniki wskazujące, w którym miejscu sklepu znajduje się użytkownik. Optymalizacja SEO wymaga także wdrożenia przyjaznych i prostych adresów URL, które odzwierciedlają strukturę witryny i zawierają w sobie tytuł danej podstrony.

Linkowanie wewnętrzne

Linkowanie wewnętrzne pozwala na przekazywanie mocy pomiędzy różnymi podstronami serwisu. Przykładowo, w przypadku sklepu internetowego linkowanie wewnętrzne odgrywa niezwykle ważną rolę, mogąc zachęcić klienta do zakupienia większej liczby produktów. Dobre praktyki nakazują, żeby na stronie głównej linkować do promowanych treści czy produktów. Powszechną praktyką jest umieszczanie menu kategorii w bocznym panelu na każdej podstronie, tak aby mieć do niej zawsze dostęp. Do linkowania wewnętrznego należy zaliczyć także nawigację pomiędzy podstronami (następny artykuł, poprzedni artykuł), listę najczęściej czytanych czy najwyższej ocenianych treści/produktów, jak i wspomniane już „okruszki chleba”.

Zablokowane treści

Mimo że generalnie im więcej zaindeksowanych stron, tym lepiej, to istnieją typy podstron, których nie warto indeksować, ponieważ mogą grozić zduplikowaną treścią (duplicate content). Należą do nich:

  • wyniki sortowania, filtrowania i wyszukiwania treści,
  • strony logowania i rejestracji,
  • regulamin (o ile nie jest oryginalny).

Blokowanie poszczególnych podstron jest możliwe poprzez zastosowanie znacznika noindex w sekcji META lub w pliku robots.txt, poprzez komendę disallow.




Możliwość komentowania została wyłączona.