Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Audyt SEO – co to jest i czy warto go zrobić?


Audyt SEO – co to jest i czy warto go zrobić?



19 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Prowadząc własną stronę internetową, na pewno zależy Ci, żeby była ona atrakcyjna dla użytkowników. Można powiedzieć, że obecnie algorytmy Google są tak skonstruowane, że jeśli dana strona internetowa, będzie przyjazna użytkownikom, to będzie również przyjazna dla robotów wyszukiwarek. A to będzie się przekładało na wysokie pozycję strony w wynikach wyszukiwania. No dobra, ale jak sprawdzić, czy moja strona jest przyjazna użytkownikom? W tym miejscu wyłania się zagadnienie audytu SEO.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to najprościej mówiąc analiza strony internetowej, która uwzględnia wszystkie istotne aspekty z punktu widzenia pozycjonowania. Przeprowadzając audyt SEO, otrzymujesz wgląd w to jak skonstruowana jest Twoja strona i otrzymujesz ocenę tych parametrów. Całość poszczególnych czynników jest wynikiem witryny, który pozwala określić to, czy Twoja strona jest poprawnie zoptymalizowana pod kątem SEO.

Co składa się na audyt SEO?

Audyt SEO to złożona analiza wszystkich zmiennych zawartych w kodzie strony internetowej. Podczas audytu sprawdza się jak poszczególne elementy wyglądają na tle tego, jak powinny wyglądać, aby wpływały pozytywnie na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Elementami, które zawiera audyt SEO są m.in.:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Metadane strony – tytuły, opisy z punktu widzenia wyników wyszukiwania.
  • Grafiki – czy wszystkie wykorzystywane grafiki na stronie są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.
  • Szybkość witryny – czy nasza strona ładuje się w odpowiednio szybko, zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.
Przeczytaj również  Pozycjonowanie - abonament czy płatność za efekt?

I wiele, wiele więcej. Są to tylko przykładowe istotne czynniki, które w audycie SEO poddaje się analizie. Ich kondycja na Twojej stronie internetowej, będzie miała przełożenie na osiągane pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli wynik audytu SEO będzie niski przypuśćmy, że w granicach 20/30% – to prawdopodobnie, nie zajmujesz wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, ruch na Twojej stronie również jest niski. 

Dlaczego warto przeprowadzić audyt SEO?

Część z korzyści już zdążyła wybrzmieć. Audyt SEO warto przeprowadzić przede wszystkim dla wiedzy, a jak zwykł mawiać Francis Bacon – “wiedza to potęga”. Ponadto zdecydowana większość audytów jest dostępna za darmo, a więc nic Cię to nie kosztuje. Zobaczmy teraz jakie korzyści wynikają z przeprowadzenia audytu SEO, są to przede wszystkim:

  • Oszczędność – czasu i pieniędzy. Analiza trwa tylko kilkadziesiąt sekund i pozwala w darmowy sposób upewnić się, czy kondycja Twojej strony internetowej jest dobra.
  • Pomoc – audyt SEO może być naprawdę pomocnym narzędziem w optymalizacji własnej strony. Jeśli dokonujesz sam czynności optymalizacyjnych, to o części elementów możesz po prostu zapomnieć. Dzięki przeprowadzonemu audytowi otrzymujesz swoistą checklistę, którą musisz wykonać z podpowiedziami jak to zrobić lub możesz sprawdzić, czy o niczym nie zapomniałeś.
  • Eliminacja błędów – zrobienie audytu to pierwszy krok. Będziesz wiedział nad czym trzeba popracować na stronie internetowej i będziesz mógł podjąć odpowiednią strategię działania w tym kierunku.
Przeczytaj również  Panding Page - co to jest? [Przykłady]

Jak wykonać audyt SEO?

Chociaż tak skomplikowana analiza kodu strony internetowej wydaje się być także trudna do wykonania, to nic bardziej mylnego.  Na naszej stronie, masz możliwość przeprowadzenia niezobowiązującego audytu, który pokaże jakie elementy Twojej strony można poprawić. W razie wątpliwości lub gdybyś potrzebował pomocy, oczywiście jesteśmy do Twoich usług. Wystarczy, że:

  • Podasz adres URL swojej strony internetowej, której będzie dotyczył audyt,
  • Wpiszesz adres e-mail, na który zostanie przesłany audyt SEO,
  • Podasz numer telefonu, abyśmy w razie kłopotów z Twoją stroną internetową, mogli Ci zaoferować swoją pomoc.

To wszystko. Otrzymasz fachową analizę, która pokaże Ci ocenę Twojej strony internetowej pod kątem SEO. To pozwoli Ci dokonać realnej oceny tego, jaka jest Twoja aktualna sytuacja.

Podsumowanie

Audyt SEO to nic innego jak sprawdzenie danej strony internetowej, pod kątem czynników mających wpływ na pozycjonowanie. Audyt zawiera szereg różnych zmiennych, które są poddawane ocenie na podstawie kodu Twojej strony. Całość tych czynników, daje ogólną ocenę witryny. Warto pamiętać, że wykonanie audytu SEO jest darmowe i nie zajmie Ci wiele czasu, a i samo jego wykonanie jest bardzo proste.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Darmowy Audyt SEO - co to jest? [Analiza SEO]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *