Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm - Pozycjonowanie / 5 funkcji narzędzia Majestic SEO – wsparcie dla SEO specjalisty


5 funkcji narzędzia Majestic SEO – wsparcie dla SEO specjalisty



16 listopada 2018 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Majestic SEO to narzędzie praktycznie niezbędne dla osób, które profesjonalnie traktują pozycjonowanie stron. Dlaczego jest ono tak przydatne? Do czego warto je wykorzystać? Poznaj 5 ważnych funkcji oferowanych przez Majestic SEO.

1. Analiza linków przychodzących

Analiza linków przychodzących to główna funkcja Majestic SEO, która wspiera pozycjonowanie stron. Dzięki niej dowiadujesz się, ile odnośników, jakiego rodzaju, z jakimi anchorami i z jakich stron udało Ci się pozyskać. Informacje są podane w czytelny sposób – zarówno w formie liczb, jak i wykresów, co ułatwia analizę i wyciąganie wniosków. W efekcie Majestic SEO staje się doskonałym narzędziem do oceny linków, co samo w sobie stanowi sporą wartość, a przy odpowiednim wykorzystaniu daje naprawdę ogromną możliwości.

2. Analiza konkurencji

Skuteczne pozycjonowanie stron powinno być poprzedzone gruntowną analizą zarówno konkurencji, jak i otoczenia, w którym funkcjonuje witryna. Do obu zadań świetnie przydaje się Majestic SEO, pozwalając sprawdzić, jakie linki prowadzą do danej witryny. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce adres strony znajdującej się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na interesujące Cię zapytanie, żeby mniej więcej zorientować się, ile pracy i pieniędzy trzeba włożyć w celu osiągnięcia wysokich pozycji. W ten sposób można generalnie przejrzeć całą strategię pozycjonowania konkurencji, dlatego Majestic SEO stanowi bardzo dobre źródło informacji.

Przeczytaj również  Jak napisać stronę "o nas" lub "o firmie"?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

3. Znajdowanie „miejscówek”

Nie wiesz, gdzie umieszczać linki, żeby pozycjonowanie stron było skuteczne? Za pomocą Majestic SEO sprawdzisz, skąd pozyskują je witryny, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania na wybrane przez Ciebie frazy. W ten sposób możesz łatwo znaleźć cenne „miejscówki” do linkowania. Wystarczy dokładnie przejrzeć listę odnośników prowadzących do konkurencyjnej witryny z dobrymi wynikami w Google, żeby zorientować się, skąd pozyskuje linki dające jej wysokie pozycje. Równie łatwo da się sprawdzić źródła tych linków, analizując strony, z których pochodzą, do czego – jak już wspomnieliśmy – Majestic SEO zdecydowanie się przydaje.

Przeczytaj również  Jak wybrać firmę pozycjonującą?

4. Wykresy i tabele

Ogromną siłą Majestic SEO jest czytelność i intuicyjność, co gwarantuje szybkie wyłapywanie najważniejszych informacji i równie sprawną ich analizę. Duża w tym zasługa przedstawiania danych w formie zarówno graficznej, czyli na wykresach i diagramach, jak i tabelarycznej, za pomocą logicznie uporządkowanych liczb. Obie metody wzajemnie się uzupełniają, ułatwiając codzienną pracę z Majestic SEO.

5. Ocena stron pod kątem pozycjonowania

Skąd masz wiedzieć, czy strona, na której chcesz umieścić link prowadzący do Twojej witryny, jest godna zaufania? W znalezieniu odpowiedzi na to pytanie pomoże Ci właśnie Majestic SEO. W analizie wybranej witryny pod kątem pozycjonowania stron przydają się m.in. autorskie wskaźniki citation flow i trust flow – pierwszy świadczy o wartości linków przychodzących, a drugi o ich liczbie. Im wyższa wartość obu wskaźników, tym bardziej wartościowa jest strona.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "5 funkcji narzędzia Majestic SEO – wsparcie dla SEO specjalisty - VD"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *