5 funkcji narzędzia Majestic SEO – wsparcie dla SEO specjalisty

Narzędzia Webmasterów Google - Pozycjonowanie / SEO
Narzędzie Majestic SEO - pozycjonowanie www

Majestic SEO to narzędzie praktycznie niezbędne dla osób, które profesjonalnie traktują pozycjonowanie stron. Dlaczego jest ono tak przydatne? Do czego warto je wykorzystać? Poznaj 5 ważnych funkcji oferowanych przez Majestic SEO.

1. Analiza linków przychodzących

Analiza linków przychodzących to główna funkcja Majestic SEO, która wspiera pozycjonowanie stron. Dzięki niej dowiadujesz się, ile odnośników, jakiego rodzaju, z jakimi anchorami i z jakich stron udało Ci się pozyskać. Informacje są podane w czytelny sposób – zarówno w formie liczb, jak i wykresów, co ułatwia analizę i wyciąganie wniosków. W efekcie Majestic SEO staje się doskonałym narzędziem do oceny linków, co samo w sobie stanowi sporą wartość, a przy odpowiednim wykorzystaniu daje naprawdę ogromną możliwości.

2. Analiza konkurencji

Skuteczne pozycjonowanie stron powinno być poprzedzone gruntowną analizą zarówno konkurencji, jak i otoczenia, w którym funkcjonuje witryna. Do obu zadań świetnie przydaje się Majestic SEO, pozwalając sprawdzić, jakie linki prowadzą do danej witryny. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce adres strony znajdującej się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na interesujące Cię zapytanie, żeby mniej więcej zorientować się, ile pracy i pieniędzy trzeba włożyć w celu osiągnięcia wysokich pozycji. W ten sposób można generalnie przejrzeć całą strategię pozycjonowania konkurencji, dlatego Majestic SEO stanowi bardzo dobre źródło informacji.

3. Znajdowanie „miejscówek”

Nie wiesz, gdzie umieszczać linki, żeby pozycjonowanie stron było skuteczne? Za pomocą Majestic SEO sprawdzisz, skąd pozyskują je witryny, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania na wybrane przez Ciebie frazy. W ten sposób możesz łatwo znaleźć cenne „miejscówki” do linkowania. Wystarczy dokładnie przejrzeć listę odnośników prowadzących do konkurencyjnej witryny z dobrymi wynikami w Google, żeby zorientować się, skąd pozyskuje linki dające jej wysokie pozycje. Równie łatwo da się sprawdzić źródła tych linków, analizując strony, z których pochodzą, do czego – jak już wspomnieliśmy – Majestic SEO zdecydowanie się przydaje.

4. Wykresy i tabele

Ogromną siłą Majestic SEO jest czytelność i intuicyjność, co gwarantuje szybkie wyłapywanie najważniejszych informacji i równie sprawną ich analizę. Duża w tym zasługa przedstawiania danych w formie zarówno graficznej, czyli na wykresach i diagramach, jak i tabelarycznej, za pomocą logicznie uporządkowanych liczb. Obie metody wzajemnie się uzupełniają, ułatwiając codzienną pracę z Majestic SEO.

5. Ocena stron pod kątem pozycjonowania

Skąd masz wiedzieć, czy strona, na której chcesz umieścić link prowadzący do Twojej witryny, jest godna zaufania? W znalezieniu odpowiedzi na to pytanie pomoże Ci właśnie Majestic SEO. W analizie wybranej witryny pod kątem pozycjonowania stron przydają się m.in. autorskie wskaźniki citation flow i trust flow – pierwszy świadczy o wartości linków przychodzących, a drugi o ich liczbie. Im wyższa wartość obu wskaźników, tym bardziej wartościowa jest strona.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *