Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Social Media / Marketing na Facebooku


Marketing na Facebooku



18 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Facebook na przestrzeni kilku ostatnich lat dynamicznie się rozwinął i nie zanosi się na to, aby miał on ten wzrost hamować. Przez swoją ogromną popularność, stał się też świetnym miejscem do przeprowadzania działań marketingowych. Nie ma w tym nic dziwnego. Skoro są tam całe masy odbiorców, to reklamowanie się, czy po prostu zwykła obecność w tym medium społecznościowym, jest firmom po prostu na rękę. Warto jednak wiedzieć, czym charakteryzują się działania marketingowe na Facebooku i o czym należy pamiętać.

Czym jest marketing na Facebooku?

Marketing na Facebooku (Facebook marketing) to najprościej mówiąc prowadzenie działalności marketingowej w  tym portalu. Przez fakt, że Facebook jest medium społecznościowym, w dużej mierze będą to działania z obszaru Social Media Marketingu. Jednak w tym konkretnym przypadku, będzie się to sprowadzało do wykorzystywania dostępnych funkcji na Facebooku, takich jak prowadzenie fanpage’ów, przeprowadzania kampanii reklamowych, ciągła komunikacja z klientami itp.

Co składa się na Facebook marketing?

Elementy składowe działań marketingowych na Facebooku, można przyporządkować do możliwości, jakie ten serwis społecznościowy oferuje. W związku z ogromną popularnością Facebooka nie tylko w Polsce, ale i na świecie – z czasem zwykłe funkcje stworzone na potrzeby nawiązywania więzi za pośrednictwem portalu, stały się narzędziami marketingowymi. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, co obecnie składa się na marketing na Facebooku:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Przeczytaj również  Instagram - jak działa i co to są hashtagi?

Jest to podstawowa część działań marketingowych na Facebooku. Obecnie zdecydowana większość firm prowadzi swoje profile, a tym samym – gromadzi sympatyków marki. Fanpage to dobre miejsce na udzielenie podstawowych informacji o firmie, ale także prowadzenie ciągłej i regularnej komunikacji marketingowej ze swoimi odbiorcami. 

To spowoduje, że potencjalni klienci będą także mogli otrzymać inne informacje dotyczące konkretnej firmy np. funkcjonowania sklepu internetowego, polityki zwrotów, szybkości przesyłek, stanu obsługi klienta itp. Użytkownicy często takimi informacjami dzielą się w komentarzach pod postami marki. Dlatego jeśli będą na odpowiednim poziomie, będzie to działało na naszą korzyść.

Facebook oferuje także własny system reklamowy – Facebook Ads. W tym przypadku jest to płatna forma działań marketingowych, jednak odpowiednio poprowadzona kampania, może okazać się skuteczna. Możemy śledzić statystyki naszych reklam, kierować ich do konkretnych grup docelowych, a tym samym zwiększać skuteczność naszych działań.

  • Grupy marki

Coraz częściej możemy spotkać się z grupami na Facebooku, które są poświęcone konkretnej marce. Chociaż mogą być tworzone przez marketingowców konkretnych firm, to należy zauważyć, że nie brakuje tych, których założycielami są sympatycy marki. Jest to świetne miejsce do przeprowadzania ankiet, badania własnych odbiorców, upubliczniania materiałów promocyjnych lub nagradzania najbardziej oddanych klientów.

  • Wydarzenia na Facebooku

Facebook umożliwia tworzenie tzw. “wydarzeń”. Jeśli dana firma organizuje np. zlot fanów, jest patronem koncertu lub imprezy, może stworzyć odpowiednik tego wydarzenia na Facebooku. W ten sposób użytkownicy będą mogli dowiedzieć się o nim i wybrać jedną z 3 opcji: “wezmę udział”, “zainteresowany”, “nie wezmę udziału”. 

W ten sposób można promować własne wydarzenia, a także wykorzystać listę osób, którzy określili swój udział lub wyrazili nim zainteresowanie. Może być to przydatne z punktu widzenia przeprowadzania kampanii reklamowej itp.

Przeczytaj również  Organizacja konkursów w social mediach - jak przeprowadzić?

Marketing na Facebooku – o czym należy pamiętać?

Facebook to specyficzne środowisko, które posiada ogromną siłę. To czy wykorzystamy ją na naszą korzyść, czy zadziała wręcz przeciwnie, będzie zależało w dużej mierzę od naszych przygotowań i zrozumienia specyfiki Facebooka. Warto dlatego przyjrzeć się kilku zasadom, o których nie możemy zapominać.

  • Dostosowana treść do odbiorcy – musisz jak najwięcej dowiedzieć się o swojej grupie odbiorców, zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania. Po prostu jeśli treść nie będzie ich interesowała, nie będą z nią wchodzić w interakcję, a Twój trud pójdzie na marne.
  • Prowadź komunikację firmy – prowadzenie komunikacji firmy powinno być odpowiednio zaplanowane. Informowanie jedynie o swoich produktach, nie przyniesie najlepszych wyników. Dobrze jest dodawać angażującą treść, śledzić branżowe wydarzenia itp. Oczywiście nie jest zabronione przedstawianie produktów, promocji lub kampanii, jednak powinny być one tylko dodatkiem do treści na Twoim profilu marki.
  • Wykorzystuj treści wizualne – infografiki w social mediach mają ogromną moc oddziaływania na odbiorców. Jesteśmy społeczeństwem obrazkowym, dlatego zbyt duża ilość słowa pisanego może zrazić użytkowników. Oprócz infografik, można wykorzystać także materiały wideo itp. To znacznie wpłynie na odbiór komunikacji marketingowej i ułatwi jej zapamiętanie odbiorcom.

Podsumowanie

Facebook to jeden z najpopularniejszych social mediów na świecie. To sprawia, że jest to atrakcyjne miejsce do prowadzenia działań marketingowych. Możemy wykorzystać w tym celu przede wszystkim profile marki, grupy, wydarzenia, a także narzędzie Facebook Ads. Aby nasza komunikacja marketingowa za pośrednictwem Facebooka była skuteczna, musimy pamiętać o zasadach jakie panują w tym serwisie społecznościowym. Jeśli nasze treści nie będą dopasowane do odbiorców, nic na Facebook marketingu nie zyskamy.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Marketing na Facebooku - o czym należy pamiętać?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.