Każdy wie, że pozycjonowanie strony internetowej to konieczność. Bez odpowiednich działań marketingowych nie jesteśmy w stanie przebić się w gąszczu konkurencyjnych firm. Zastanówmy się, jak skutecznie wypozycjonować sklep oparty na oprogramowaniu PrestaShop? Jakie możliwości daje nam ta platforma, czy są jakieś ciekawe wtyczki dla SEO, co powinnyśmy wiedzieć, żeby ułatwić sobie pracę i aby nasze działania były skuteczne? Zapraszamy do naszego krótkiego poradnika.
Spis treści:
PrestaShop a pozycjonowanie
Właściciel firmy, który zdecydował się na zbudowanie sklepu internetowego na PrestaShop z pozoru korzysta z łatwej opcji. Bo choć oprogramowanie jest w miarę proste w obsłudze i dość intuicyjne, to pozycjonowanie sklepu wcale nie jest tak łatwe, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Chcąc dobrze wypromować stronę będziemy zmuszeni przeprowadzić kilka ważnych działań technicznych, które zniwelują błędy w samym oprogramowaniu. Jeśli pragniemy prześcignąć konkurencję, to samo wpisanie słów kluczowych w opisach i artykułach na stronie to zbyt mało.
Co to jest PrestaShop?
PrestaShop to darmowa platforma pozwalająca na stworzenie sklepu internetowego. Samo uruchomienie strony i zainstalowanie najważniejszych funkcji jest dosyć proste. Mamy do dyspozycji wiele ciekawych dodatków, które pomogą m.in połączyć sklep z Allegro. W modelu Saas mamy dostęp do kodu źródłowego, dzięki czemu przy minimalnej znajomości PHP i HTML jesteśmy w stanie wprowadzić niezbędne zmiany.
Pozycjonowanie PrestaShop
Pozycjonowanie sklepu opartego na PrestaShop nie różni się znacząco od działań optymalizacyjnych, jakie musimy przeprowadzić na innych witrynach oparty np. na WordPressie. Problemem może być jednak wdrożenie niektórych zmian w gotowej platformie sprzedażowej PrestaShop. Kłopotliwe będzie np. zoptymalizowanie tagów description, title, nagłówków h1 i modyfikowanie adresów URL. Jeśli chcemy wprowadzić zmiany powyższych elementów, konieczne będzie zainstalowanie odpowiednich wtyczek, które pozwolą na wdrożenie zmian pod kątem pozycjonowania.
W jaki sposób pozycjonować PrestaShop?
Przed rozpoczęciem prac musimy przeprowadzić szczegółowy audyt strony pod kątem SEO. Następnie musimy przygotować właściwe frazy do pozycjonowania z uwzględnieniem oferowanych produktów, lokalizacji usług, konkretnych kategorii. Warto zastanowić się nad słowami kluczowymi z długiego ogona tzw. long tail, dzięki czemu dotrzemy do osób faktycznie zainteresowanych naszymi produktami.
Dodatki w PrestaShop
Zamiast bawić się w kodzie strony przygotowując stronę do pozycjonowania, warto skorzystać gotowych dodatków dla PrestaShop. Możemy wybrać darmowe lub płatne rozszerzenia, które ułatwią nam wprowadzenie koniecznych zmian. Jednym z takich dodatków, który nam się przyda jest SEO Expert, który pozwala w sposób automatyczny wygenerować znaczniki meta description, meta title, meta keywords, ustawić przyjazne linki, a także ustawienie ALT-ów dla obrazków. Innym ciekawym dodatkiem jest SEO Internal Linking, który umożliwia stworzenie zoptymalizowanego linkowania wewnętrznego. Jest tam również dostępny generator mapy strony pod pozycjonowanie, który wpływa na widoczność struktury witryny dla Googlebotów.
Popularność PrestaShop
PrestaShop jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie. Dzięki swojej łatwości w obsłudze i bogatej funkcjonalności, cieszy się uznaniem wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Dzięki dużej społeczności użytkowników, zawsze możemy liczyć na pomoc w przypadku problemów technicznych czy wdrożenia działań SEO.
Monitoring konkurencji
Jedną z kluczowych strategii w pozycjonowaniu sklepu internetowego opartego na PrestaShop jest monitorowanie działań konkurencji. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe są używane przez naszych konkurentów, jakie działania marketingowe przynoszą im najlepsze efekty, a także jakie trendy panują na rynku. Na podstawie tych informacji możemy dostosować nasze własne strategie pozycjonowania, aby być bardziej konkurencyjnymi.
Regularne aktualizacje
Regularne aktualizacje oprogramowania PrestaShop są kluczowe dla utrzymania wysokiej pozycji naszego sklepu w wynikach wyszukiwania. Nowe wersje oprogramowania często zawierają poprawki bezpieczeństwa, nowe funkcje oraz usprawnienia, które mogą mieć pozytywny wpływ na działania SEO. Dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać dostępność aktualizacji i je instalować.
Analiza wyników
Po przeprowadzeniu działań pozycjonowania sklepu PrestaShop, niezbędne jest monitorowanie i analiza wyników. Dzięki narzędziom takim jak Google Analytics czy Search Console możemy śledzić ruch na naszej stronie, konwersje, wskaźniki bounce rate czy czas przebywania użytkowników na stronie. Na podstawie tych danych możemy dokonywać dalszych optymalizacji naszej witryny, aby zwiększyć jej skuteczność i pozycję w wynikach wyszukiwania.
Dodaj komentarz