Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Sprzedaż na Allegro czy własny sklep internetowy?


Sprzedaż na Allegro czy własny sklep internetowy?



25 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

W dobie pandemii koronawirusa wiele osób chce przenieść swój biznes do internetu. Rynek e-commerce umożliwia dotarcie do większej ilości osób, a warto przypomnieć, że ilość konsumentów korzystających z zakupów w sieci stale rośnie. Wzrasta też grupa wiekowa robiąca zakupy online, coraz więcej osób powyżej 50 roku życia decyduje się na tego typu usługi. Niestety barierą mogą być koszty związane z zaprojektowaniem i stworzeniem sklepu internetowego , jego późniejszym prowadzeniem i budżetem na reklamę. Często konieczne jest zatrudnienie dodatkowych pracowników, bo jedna osoba nie jest w stanie ogarnąć wszystkich tematów, szczególnie jeśli sklep ma się rozwijać. Tutaj z pomocą przychodzi nam marketplaces Allegro.

Wady prowadzenia sklepu internetowego

Mimo, że rynek e-commerce w Polsce i na świece cały czas się rozwija, to wielu właścicieli firm ma problem, żeby utrzymać się w branży. Często koszty prowadzenia działalności są wysokie, bo musimy opłacać program do zarządzania sprzedażą w e-sklepie, wziąć pod uwagę koszt uzyskania i utrzymania klienta, czyli wydatki na reklamę. Pozycjonowanie, kampania Google Ads, reklama w social mediach wymagają sporych nakładów finansowych. Poza tym czas nie jest z gumy i fizycznie nie dajemy rady obsłużyć dużej ilości zamówień. Wpływa to na nasze samopoczucie i w konsekwencji prowadzi do wypalenia zawodowego.

Przeczytaj również  Czy cenzura w Google jest prawdą?

Co to jest Allegro?

Allegro największa w Polsce, a piąta w Europie platforma transakcyjna. To idealne miejsce na rozwinięcie naszego biznesu, bo marketplaces Allegro ma szeroki zasięg i korzysta z niego ok. 17 milionów konsumentów. Średnio w ciągu minuty przeprowadzanych jest ok. 520 transakcji. Platforma cieszy się zaufaniem Polaków, to idealne miejsce zarówno dla sprzedających, jak i kupujących. Możemy tutaj znaleźć produkty z niemal każdej kategorii.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Moduł Allegro+

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej Allegro to oszczędność pieniędzy, ale również czasu. Sprzedaż na tej platformie jest zautomatyzowana. Jeżeli poważnie myślimy o sprzedaży w tym serwisie warto zintegrować Allegro z wtyczką Allegro+ od wfirma.pl. Połączenie tych systemów umożliwia całkowitą automatyzację sprzedaży i obsługę konsumentów. To bardzo wygodne i tanie rozwiązanie, bo z jednego miejsca możemy zarządzać całym procesem.

Przeczytaj również  Na czym polega marketing rekomendacyjny?

Funkcje Allegro+ od wfirma.pl

Zaletą tego rozwiązania jest połączenie zamówień z magazynem, czyli na bieżąco wiemy, ile mamy dostępnych produktów i w razie braków w dostawie można wstrzymać aukcję. Możemy automatycznie dodawać klientów do systemu, modyfikować ceny, generować etykiety, zarządzać przesyłką, nadawać paczki, wystawiać dokumenty sprzedaży, zmieniać status zamówienia itd. Jeśli oferujemy dużo produktów, to możemy skorzystać z funkcji masowego dodawania i zakończenia aukcji, co wpływa na oszczędność czasu. Mamy również możliwość zsynchronizować status ogłoszenia z kontem na Allegro. Dodając produkty możemy je wygodnie wystawić z gotowego szablonu, dodać dysk z grafikami, automatycznie zmieniać opisy produktów i skorzystać z opcji wystawienia towarów z chwilowym opóźnieniem.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Automatyzacja sprzedaży na Allegro czy sklep internetowy?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *