VD » Blog » Marketing - Pozycjonowanie / SEO » Pozycjonowanie sklepów internetowych z tym samym asortymentem

Pozycjonowanie sklepów internetowych z tym samym asortymentem

15 kwietnia 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Jak pozycjonować sklepy z takim samym asortymentem ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Mając dobrze prosperujący sklep i wielu zadowolonych klientów zastanawiamy się, co jeszcze możemy ciekawego zrobić? Właściciele firm często zastanawiają się, czy nie warto otworzyć kolejnego sklepu, skoro pierwszy przynosi duże zyski? Przed podjęciem tak ważnej decyzji zastanówmy się, czy warto to zrobić i jakie to będzie miało konsekwencje?

Plusy i minusy zakładania nowych e-sklepów

Przede wszystkim musimy pamiętać, że Google zwraca uwagę na unikalność treści. Nie możemy jej powielać, kopiować z innych stron. Wszystkie artykuły i opisy produktów muszą być inne niż na naszej pierwszej stronie. To bardzo ważne i nie możemy o tym zapomnieć, kopiowanie contentu może negatywnie wpłynąć również na pierwszą stronę i okaże się, że stracimy dobrze pozycje. Nowy sklep nie może być duplikatem starego, to musi być nowy, osobny twór. Z drugiej strony jeśli chcemy dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów i zwiększyć zyski, przetestować inne formy reklamy, to założenie kolejnego sklepu będzie dobrym pomysłem. Musimy się tylko do tego odpowiednio przygotować.

Osobne menu

Tworząc nowy sklep musimy zadbać o osobne menu dla każdej ze stron. Dobrze rozplanowanie kategorii w e-sklepie jest bardzo ważne przede wszystkim dla użytkowników, wszystko musi być intuicyjne i wygodne. Poza tym jeśli chcemy dobrze wypozycjonować stronę w organicznych wynikach wyszukiwania, to warto zadbać o przemyślaną strukturę menu. Należy przeprowadzać analizę fraz i jeśli mamy identyczny asortyment w obu sklepach to możemy podzielić je według innych kategorii np. składu, przeznaczenia, producentów itd. Dzięki temu, że sklepy będą miały inną strukturę zminimalizujemy ryzyko duplicate content i dotrzemy do innej grupy użytkowników.

Opisy artykułów

Już na etapie dodawania produktów do sklepu musimy pamiętać o wykorzystywaniu innych nazw i unikalnych opisów. Warto dostosować nazewnictwo do odpowiedniej grupy odbiorców, do której chcemy dotrzeć. Może to być niełatwe, ale bazując na np. na składzie i przeznaczeniu artykułu możemy jednemu produktowi nadać dwie zupełnie różne nazwy. Niektóre platformy sprzedażowe umożliwiają nadanie innych nazw produktom, które są zaciągane z tej samej bazy.

Treści

Google bardzo zwraca uwagę na content na stronie, dlatego nie możemy zapominać o cyklicznym umieszczaniu treści na stronie. Mogą to być artykuły, treści informacyjne, instrukcje lub blog firmowy, ważne żeby na obu witrynach pojawiały się odrębne, unikalne i wartościowe treści. To niestety wymaga nakładów pracy, ale może warto zatrudnić osobę, która się tym zajmie lub skorzystać z usług copywritera?

Wygląd obu stron

Zadbajmy, żeby sklepy różniły się od siebie pod względem wizualnym. Użytkownicy zwracają na to uwagę i nie patrzą na to przychylnym okiem. Tak samo roboty wyszukiwarki są często przeczulone na tego typu działania. Dobrze jest żeby sklepy miały oprócz unikalnych treści również zdjęcia, grafiki, filmiki wideo, inną kolorystykę, Google nie może uznać jednej strony za duplikat drugiej.

Możliwość komentowania została wyłączona.