Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Najlepsze platformy sprzedażowe – marketplaces w internecie


Najlepsze platformy sprzedażowe – marketplaces w internecie



18 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

W ostatnich latach wyraźnie widać wzrost zainteresowania zakupami online. Pandemia koronawirusa pogłębiła jeszcze tę sytuację. Ilość kupionych artykułów w internecie stale wzrasta, a jednym z miejsc, które użytkownicy chętnie odwiedzają jest tzw. marketplaces. Prowadząc działalność gospodarczą nie można przejść koło tych informacji obojętnie. Warto zapoznać się z tematem i wykorzystać go w swojej firmie.

Co to jest marketplaces?

Dosłowna definicja marketplaces to targowisko lub rynek. Można powiedzieć, że takie wytłumaczenie bardzo dobrze pasuje do funkcji, jaką mają tego typu portale w internecie. To taki internetowy dom towarowy, bazarek lub galeria handlowa, w której możemy znaleźć produkty wielu sklepów i brandów. Prościej mówiąc marketplaces umożliwia sprzedawcom niezbędne narzędzia do sprzedaży, a konsumentom wygodę w postaci zakupów w jednym miejscu. Możemy znaleźć platformy sprzedażowe związane tylko z określoną branżą np. Answear (sprzedający ubrania, obuwie i dodatki), OtoMoto (usługi motoryzacyjne) i Empik (książki, artykuły piśmiennicze, gry i zabawki). Mamy również marketplace, które nie są nastawione na określoną kategorię, tylko oferują towary praktycznie z każdej kategorii np. Amazon, Allegro i eBay.

Przeczytaj również  Atrybucja konwersji i modele atrybucji Google Analytics

Przykłady marketplace:

1. Amazon


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

W tym roku Amazon uruchomił portal pod polską domeną. Jeszcze, gdy działał pod szyldem niemieckim cieszył się ogromną popularnością w naszym kraju, w związku z tym bezpośrednie wejście na rynek polski poprawi jego notowania wśród użytkowników. Amazon dociera do milionów użytkowników, a kilka tysięcy polskich firm już prężnie rozwija swoje usługi na tej platformie sprzedażowej. To świetna opcja, jeżeli chcemy dotrzeć do dużej grupy odbiorców, wiąże się niestety z dość dużymi prowizjami. Warto przeliczyć sobie, czy taka forma współpracy będzie się nam opłacać.

2. Allegro

Portal Allegro to piąty co do wielkości marketplace w Europie, a także największy serwis tego typu w Polsce. Firma cały czas się rozwija, ale można wyłonić dwa kluczowe momenty. Pierwszy to rok 2007 i pozwolenie właścicielom firm na założenie swoich sklepów internetowych. Drugi to rok 2018 w nowa opcja Allegro Smart, czyli bezpłatna dostawa za zakupy powyżej 40 zł. Wiele osób korzysta z Allegro z przyzwyczajenia, dlatego warto proponować swoje towary na tym portalu. Ilość użytkowników jest bardzo duża, więc mamy szansę dotrzeć do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Sam serwis jest prosty w obsłudze i oferuje wiele ciekawych funkcji dla sprzedających.

Przeczytaj również  Co to jest ROI oraz ROAS?

3. Morele

Kolejnym często wybieranym marketplace’em jest portal morele.net. Jeszcze jakiś czas temu był on kojarzony przede wszystkim ze sprzętem elektronicznym, jednakże to się obecnie zmieniło. Możemy tutaj kupić zabawki, kosmetyki, akcesoria dziecięce, książki, ubrania i wiele wiele innych. Zaletą tego portalu jest nie pobieranie opłat za wystawianie towarów, a także za ich promowanie. Z uwagi na małą ilość sprzedających łatwiej wyróżnić się na tle konkurencji.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jakie są najlepsze marketplaces do sprzedaży internetowej?"

Jedna odpowiedź do “Najlepsze platformy sprzedażowe – marketplaces w internecie”

  1. Alicja pisze:

    Myślę, że warto sprawdzić też nieco mniejsze, młodsze i bardziej wyspecjalizowane tematycznie propozycje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *