Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Strategia na Black Friday w sklepie internetowym – porady


Strategia na Black Friday w sklepie internetowym – porady



8 lipca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Co to jest Black Friday?

Black Friday, czyli Czarny Piątek przypada w listopadzie w piątek po Dniu Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych. Oznacza rozpoczęcie sezonu zakupowego przez świętami Bożego Narodzenia. To ogromne wydarzenie nie tylko w USA, ale również na całym świecie. Ta data kojarzy się z wielkimi wyprzedażami i obniżkami cen. Często klienci ustawiają się w gigantycznych kolejkach, masowo odwiedzają sklepy i wpadają w szał zakupów. Podobnie ma się sytuacja na rynku e-commerce, z roku na rok przychody z Black Friday są coraz większe, dlatego warto przygotować swoim klientom ciekawe oferty promocyjne i zawczasu przeprowadzić kampanię marketingową. Sprawdźmy zatem, o czym warto pamiętać?

Porządki w sklepie internetowym

Zanim zabierzemy się za działania marketingowe sprawdźmy najpierw, czy strona dobrze działa i czy serwer wytrzyma dodatkowe obciążenie? Witryna powinna szybko się ładować, również w wersji mobilnej, bo przecież wiele osób dokonuje zakupów przez smartfony. Należy skontrolować, czy wszystkie strony się ładują, czy poprawnie działają płatności i cały proces dodawania produktów do koszyka. Dobrze jest ustawić na stronie wielki zegar, który będzie odliczać czas do rozpoczęcia się wyprzedaży, a później do czasu jej zakończenia. Pamiętaj również, o zmianie cen na te z rabatem, żeby nie doszło do sytuacji, gdy chwalimy się 60% zniżką, a w koszyku klientom wyświetlają się stare ceny.

Przeczytaj również  Co to jest feedback i jakie ma znaczenie?

Sprawdź ilość produktów w magazynie

Warto sprawdzić, których artykułów mamy najwięcej, a jakich tylko kilka sztuk. Na takie produkty, które zalegają w magazynach dobrze jest wymyślić ciekawą ofertę promocyjną. Warto również sprawdzić, które produkty są obecnie najchętniej kupowane, jakie są trendy zakupowe i czy jest popyt na nowe modele danego produktu. Większy ruch na stronie to gwarancja zysków, jeśli tylko wcześniej poinformujemy klientów np. poprzez newsletter, że zapraszamy na wyprzedaże.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Stwórz odpowiednią kampanię marketingową

Black Friday to czas, kiedy większość sklepów internetowych proponuje swoim klientom obniżkę cen. W związku z tym musimy nieźle pogłówkować, żeby wymyślić oryginalne hasło reklamowe i wyróżnić się na tle konkurencji. Obniżki będzie miał każdy, więc zaproponujmy kilka produktów z naprawdę wysokim rabatem rzędu 30-60%. Mniejszy rabat nikogo nie zachęci do odwiedzenia naszego sklepu, a jest szansa że klienci nie poprzestaną tylko na jednym produkcie, poza tym jeśli będą zadowoleni to jest szansa, że do nas jeszcze wrócą. Możemy również dodawać do każdej paczki darmowy upominek, co z pewnością zostanie dobrze odebrane przez kupujących.

Przeczytaj również  Różnice między marketingiem B2B, a B2C

Poinformuj wcześniej klientów o wyprzedaży

Co z tego, że przygotujemy duże obniżki, jeśli nikt się o nich nie dowie? Musimy przesłać mail z informacją o promocjach na Black Friday do wszystkich, którzy zapisali się do newslettera. Możemy przygotować kilka różnych wiadomości w zależności od wybranej grupy docelowej. Warto skorzystać z kampanii Google Ads i Facebook Ads, żeby zwiększyć zasięg i dotrzeć do nowych klientów. Poinformuj o planowanych akcjach marketingowych z okazji Czarnego Piątku w social mediach na swoim profilu firmowym. Możemy również zamieścić reklamę w YouTube lub w radiu, żeby dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych różnymi kanałami.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak przygotować się do Black Friday w sklepie internetowym?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *