VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » Amazon SEO. Jak pozycjonować sklep na aukcjach?

Amazon SEO. Jak pozycjonować sklep na aukcjach?

13 maja 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
seo amazon
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Wiele osób szukając produktów pomija wyszukiwarkę Google i od razu wpisuje w przeglądarce stronę Amazona, której twórcą jest Jeff Bezos. Amazon to najpopularniejsza na świecie platforma sprzedażowa, która niedługo będzie dostępna również w Polsce. Możemy na niej znaleźć ogromną ilość artykułów, które co prawda są przyporządkowane do odpowiednich kategorii, ale ilość wyników po wpisaniu zapytania do wewnętrznej przeglądarki jest tak duża, że użytkownik nie jest w stanie przejrzeć nawet kilku procent zasobów. Najczęściej przegląda tylko pierwszą, czasem drugą stronę z wynikami i dokonuje zakupu. Jeśli nasze produkty nie wyświetlą się na czołowych miejscach, użytkownik nawet ich nie zobaczy. Sprawdźmy więc, w jaki sposób można reklamować swoje usługi w tym sklepie internetowym?

Pozycjonowanie na Amazonie wygląda trochę inaczej niż w wyszukiwarce Google. Pomimo, że najważniejszą rolę odgrywają tutaj słowa kluczowe i odpowiednie treści, tak jak w standardowej wyszukiwarce, to wyszukiwanie na Amazonie bierze również pod uwagę czynniki behawioralne.

Mamy tutaj 3 strony: sprzedających, kupujących i pośrednika. Wiadomo, że od każdej transakcji pobierana jest prowizja, więc i sprzedającemu i Amazonowi zależy, żeby sprzedaż była jak największa. Wprowadzono algorytm A9, którego zadaniem jest w krótkim czasie ustalić ranking produktów. Najpierw z ogromnej puli towarów wybierane są te, które są powiązane z naszym zapytaniem. Potem algorytm filtruje wyniki i wyświetla na czołowych miejscach te, które mają największą szansę na zakup. Kluczowa jest też sprzedaż danego towaru, im częściej jest wybierany przez klientów tym będzie dostawał wyższy ranking. Istotny jest współczynnik CTR (ile osób klika w artykuł i CR (współczynnik konwersji).

Na co algorytm A9 zwraca uwagę? Przede wszystkim bierze pod uwagę frazy. Towar musi być powiązany z tym, czego szukają internauci. Co istotne algorytm uwzględnia niektóre wyrazy bliskoznaczne danego artykułu np. telefon komórkowy, smartphone i iPhone. Zastanawiając się nad doborem fraz warto wykorzystać autouzupełnianie, czyli sugestię jakich produktów szukali inni użytkownicy. Sprawdźmy pod jakimi słowami kluczowymi pojawiają się artykuły u konkurencji. Sprawdź recenzje internautów, poznasz określania, jakich używają. Do analizy fraz możemy wykorzystać narzędzia typu: Planer Słów Kluczowych, Sonar, Jungle Scout i Ahrefs.

Kolejnym ważnym krokiem jest opisanie produktów i optymalizacja contentu. Zwracamy uwagę na tytuł (nazwę artykułu), atrybut (opisy w postaci listy z punktorami), opis artykułu, pole dodatkowe informacje oraz treści rozszerzone (są udostępniane płatnym pakietom). Treść jest bardzo ważna i Amazon zwraca na to uwagę. Opisy muszą być zrozumiałe i krótkie, warto stosować akapity, żeby wszystkie informacje były czytelne. Nie wolno wpisywać tej samej treści w kilku miejscach ani kopiować jej od konkurencji. Warto poświęcić czas na przygotowanie ciekawych i unikalnych treści.

Ładne zdjęcia również pozytywnie wpłyną na odbiór naszych produktów, mimo że nie wpływają bezpośrednio na ranking. To będą oddziaływać na czynniki behawioralne, czyli CTR, CR oraz sprzedaż.

Możliwość komentowania została wyłączona.