Co to jest Guest Posting i dlaczego warto go stosować?

piątek, 16 kwietnia, 2021 - Pozycjonowanie / SEO

Wykorzystywanie Guest Posting w pozycjonowaniu SEO
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Aktualizacja: 21 maja 2021

Co to jest Guest Posting?

Guest Posting to tzw. publikowanie gościnne. Ostatnimi czasy blogi na przeróżne tematy zyskały znaczną ilość fanów, a sami blogerzy stali się rozpoznawalni. Dla jednych to hobby, dla innych to praca. Publikując wartościowy i ciekawy content mamy pewność, że dotrzemy do wielu użytkowników. Jeśli nasz blog stanie się rozpoznawalny rośnie szansa, że zwrócą się do nas firmy, marki z prośbą o napisanie o nich na blogu lub zaprezentowanie ciekawych produktów. Jeśli zgodzimy się, żeby firma sama przygotowała tekst lub my to zrobimy niejako w jej imieniu i umieścimy go na blogu, to takie działanie nazwiemy Guest Postingiem. Rozróżniamy dwie możliwości pierwsza, ktoś u nas publikuje, druga to my publikujemy na innym blogu.

Kiedy Guest Posting ma sens?

Jeśli zdecydujemy się na publikację u kogoś innego na jego blogu, to głównym plusem jest otrzymanie linka zwrotnego do naszego serwisu. To ważne, jeśli chcemy wypozycjonować swoją stronę. Musimy ustalić, czy możemy zamieścić linka (jako nawiązanie do innego tekstu lub informacje o autorze) w samym artykule czy w stopce. Dzięki tworzeniu treści na inne blogi dotrzemy do większej ilości użytkowników. Dzięki temu oni mają szansę zapoznać się z naszą firmą i produktami i może zdecydują się na zakupy u nas. Kolejnym powodem jest przedstawienie siebie jako eksperta. Jeśli jakiś portal zaprasza nas do współpracy, to znaczy że można nam zaufać. Jeśli publikujemy wyłącznie na swoim blogu trudniej wykazać, że się jest specjalistą w swojej dziedzinie.

Wadą tego typu działań jest to, że nie piszemy dla siebie i swojej strony. Przeznaczamy nasz cenny czas komuś innemu i nie mamy gwarancji, że to przyniesie nam jakąś korzyść. Nie mamy możliwości kontrolowania ile osób przeczytało wpis.

Jak wybrać strony do publikacji swoich artykułów?

Przede wszystkim warto umieszczać nasze teksty na portalach związanych tematycznie z naszą branżą, bo mamy szansę, że przeczytają je osoby faktycznie zainteresowane tematem, czyli takie które mogą być ciekawe przejrzenia również naszej witryny. Wybierając stronę do Guest Posting nie wybierajmy stron firm konkurencyjnych i przeanalizujmy np. Ahrefsem je pod względem URL Rating (UR) i Domain Rating (DR).

Jak napisać Guest Posting?

Tworząc tego typu treści musimy przygotować się do nich merytorycznie, niedopuszczalne jest pisanie nieprawdy lub kopiowanie tekstu z innym stron. Teksty muszą być unikalne i wartościowe. Trzeba je napisać merytorycznie, nie można lać wody i przesycić tekstu linkami, bo taki artykuł będzie nieatrakcyjny dla czytelników. Trzeba też się zastanowić, czy piszemy pod własnym nazwiskiem, czy pod brandem firmowym.

Guest Posting na naszej stronie

Chcąc umieścić taki artykuł na własnej witrynie trzeba wybrać blogera, który jest uznany za eksperta w swojej dziedzinie. To dobre rozwiązanie, kiedy sami nie mamy czasu na umieszczanie treści na stronie. Nie można jednak przesadzić w druga stronę i publikować treści wyłącznie osób spoza firmy.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *