VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » Na czym polega depozycjonowanie strony?

Na czym polega depozycjonowanie strony?

22 czerwca 2021 (aktualizacja: 24 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Co robić aby nie zostać zdepozycjonowanym ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Depozycjonowanie strony internetowej należy do tzw. black hat SEO, czyli praktyk niedozwolonych przez Google. Jeśli algorytmy wyszukiwarki odkryją tego typu działania na stronie, to na witrynę może zostać nałożony filtr. W dalszym ciągu jednak można znaleźć osobę lub agencję, która przeprowadzi dla nas tego typu prace. Sprawdźmy zatem, czym jest depozycjonowanie, żeby ochronić stronę własnej firmy przed nieuczciwymi atakami konkurencji?

Co to jest depozycjonowanie?

Depozycjonowaniem nazwiemy wszelkie celowe praktyki, które mają na celu pogorszenie zajmowanego miejsca w wyszukiwarce Google strony konkurencyjnej firmy. Możemy podzielić te czynności na te, które są przeprowadzane na samej witrynie i najczęściej to włamanie na serwis, czyli tzw. atak hakerski oraz na takie, które są przeprowadzone poza domeną, czyli tzw. off page. Większość nieuczciwych firm chcąc komuś zaszkodzić przeprowadza z reguły czynności off page, dlatego dzisiaj przyjrzyjmy się im dokładnie.

Jakie korzyści przynosi depozycjonowanie?

Tylko w sytuacji, gdy nasza witryna znajduje się na czołowych miejscach wyszukiwarki Google można powiedzieć, że depozycjonowanie stron konkurencji przyniesie jakieś efekty. Jeśli chodzi o jedną lub dwie strony, to da się to efektywnie przeprowadzić. Warto zwrócić jednak uwagę na to, że jeśli nasza strona sama w sobie nie jest przydatna użytkownikom i nie zawiera ciekawych treści, to zwiększy się współczynnik odrzuceń z wejść na stronę, bo użytkownicy nie znajdą tego czego szukali, co negatywnie wpłynie również na osiągane konwersje. W przypadku, gdy nasza domena zajmuje dalszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, to trzeba się zastanowić, czy depozycjonowanie w ogóle ma jakiś sens. Koszt przeprowadzenia takich działań dla kilku podstron będzie bardzo duży, będzie potrzeba na to sporo czasu, poza tym tego typu praktyki są niezgodne z polskim prawem, więc w przypadku ich wykrycia będziesz mieć duże kłopoty. Prościej jest po prostu poświęcić czas na dopracowanie swojej strony, poprawienie jej użyteczności dla użytkowników, zadbanie o wartościowy content i zdobycie mocnych linków przychodzących. Takie działania na pewno będą sporo tańsze i skuteczniejsze.

W jaki sposób przeprowadzić depozycjonowanie? Jedną z praktyk, którą wykorzystuje się w depozycjonowaniu jest duplikacja treści. Wszyscy wiemy, że algorytmy Google zwracają szczególną uwagę na wartościowy i unikalny content. Jeżeli przygotujemy kilka identycznych witryn z kopią treści, tymi samymi zdjęciami, a nawet podobnym wyglądem, to z pewnością odbije się to na zajmowanych pozycjach takiej strony. Chcąc uniknąć tego typu działań na własnej stronie konieczne jest cykliczne weryfikowanie w sieci, czy nikt nie skopiował naszego contentu z wykorzystaniem dedykowanych do tego celu programów lub sprawdzać to ręcznie za pomocą wyszukiwarki. Innym nieetycznym działaniem jest masowe dodawanie linków na farmach linków, stronach pornograficznych, o niskiej jakości treści itd. To bardzo częsta praktyka, dlatego warto co jakiś czas sprawdzać profil linkowy dla swojej domeny. Trzecim najczęściej wykonywanym działaniem jest wpisywanie w social mediach, w profilu Google Moja Firma, w portalach branżowych, negatywnych opinii o firmie lub oferowanych przez nas produktów i usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *