VD » Blog » Marketing - Pozycjonowanie / SEO » Pozycjonowanie produktu przed rozpoczęciem sprzedaży

Pozycjonowanie produktu przed rozpoczęciem sprzedaży

20 kwietnia 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
domena a pozycjonowanie
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Posiadanie e-sklepu jest niezwykle istotne, bo samą sprzedażą w sklepie stacjonarnym, nie mamy szansy na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Sklep internetowy daje ogromne możliwości, jednakże, żeby tak było musimy zadbać o odpowiednie pozycjonowanie witryny. Konkurencja w internecie jest ogromna, dlatego czas zainwestować również w skuteczna reklamę. Zastanówmy się, kiedy najlepiej rozpocząć prace, czy technicznie można przygotować witrynę już na etapie jej tworzenia?

Pozycjonowanie, kiedy najlepiej rozpocząć działania?

Z reguły właściciele firm tworzą sklep internetowy i gdy jest skończony zaczynają szukać odpowiedniej agencji reklamowej. To trochę za późno, bo witryna jest gotowa, wszystkie produkty są wrzucone na stronę i tyle. Nie mamy żadnych zamówień, bo nikt o naszym sklepie nie wie, tracimy czas i pieniądze. Tworząc nowy sklep internetowy już na etapie projektowania powinniśmy wziąć do serca uwagi specjalisty SEO np. w jaki sposób dodawać produkty, jak powinny wyglądać opisy artykułów i gdzie na stronie zawrzeć pozycjonowane frazy itd. Musimy zadbać też o czas ładowania strony, ma to ogromne znaczenie dla osób odwiedzających stronę, jak i dla botów wyszukiwarek. Istotne są przyjazne adresy URL, metadane, certyfikat SSL oraz mapa strony. Należy pamiętać, że pozycjonowanie to proces długofalowy i na efekty trzeba będzie poczekać. Warto zatem już podczas budowy strony odpowiednią ją zoptymalizować, żeby była przyjazna robotom wyszukiwarek.

Treści

Wszystkie treści w witrynie muszą być niepowtarzalne, nie wolno ich kopiować z konkurencyjnych sklepów. Szczególną uwagę należy zwrócić na opisy produktów, informacje o producencie i instrukcje. Często nie zawracamy sobie nimi głowy, a roboty wyszukiwarek biorą je pod uwagę i są niezmiernie istotne. Treści nie mogą być za krótkie, ani za długi, bo odbiorcy nie będzie się chciało ich do końca przeczytać. Należy pisać teksty użyteczne, bo z jednej strony postawią nas w roli specjalisty w naszej dziedzinie i zdobędziemy zaufanie użytkowników, z drugiej wzmocnią nasza stronę i wpłyną na pozycjonowanie. Nie wolno robić błędów ortograficznych , stylistycznych i pisać nieprawdę.

Jak długo czeka się na efekty?

Tak, jak pisałam wcześniej pozycjonowanie nie przyniesie rezultatów od razu. Google musi zareagować na nasze działania. Poza tym treści będziemy musieli umieszczać na stronie regularnie, tak samo ma się sprawa z linkowaniem, to długotrwały i ciągły proces. W zależności od konkurencyjności słów kluczowych na efekty trzeba czekać od 2-3 do nawet kilku miesięcy. Dlatego im wcześniej zaczniemy, tym szybciej osiągniemy wymarzone pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że zwiększony ruch w sklepie internetowym nie jest gwarancją konwersji. Musimy zadbać o użyteczność strony, użytkownicy muszą być kierowani bezpośrednio na stronę z produktem, którego szukali. Warto zapewnić klientom atrakcyjne ceny, rabaty przy większym zamówieniu, udział w programie lojalnościowym lub darmową przesyłkę. Musimy wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm.

Możliwość komentowania została wyłączona.