Bezpieczne techniki pozycjonowania strony

Pozycjonowanie / SEO
Bezpieczne pozycjonowanie

Wiele mówi się na temat tego, że pozycjonowanie stron może być niebezpieczne i w skrajnych przypadkach prowadzić nawet do wykluczenia witryny z indeksu. Nic więc dziwnego, że wzrasta zainteresowanie bezpiecznymi technikami promocji stron w wyszukiwarkach internetowych, o których piszemy w poniższym artykule.

Content marketing w pozycjonowaniu

Udostępnianie wartościowych, tematycznych treści, które są poszukiwane przez użytkowników, to w pełni bezpieczna i do tego skuteczna metoda pozycjonowania stron. W zależności od charakteru witryny publikuj na niej artykuły poradnikowe (np. stwórz blog firmowy), dobrze opisz sprzedawane produkty, poświęć chwilę na przygotowanie opisów kategorii, uzupełnij informacje o sobie albo firmie itp. Content marketing nie powinien się jednak ograniczać wyłącznie do Twojej domeny.

W ramach content marketingu publikuj treści również na zewnętrznych stronach – najlepiej, jeśli są one powiązane tematycznie z Twoją witryną i cieszą się dużą popularnością w Internecie. Wykupuj artykuły sponsorowane, postaraj się o wpisy gościnne na innych blogach, publikuj filmy w serwisach wideo i twórz prezentacje multimedialne, np. w SlideShare albo Prezi, a uda Ci się skutecznie wypromować markę i jednocześnie pozycjonować stronę.

Optymalizacja, a pozycjonowanie strony

Optymalizacja strony powinna poprzedzać pozycjonowanie stron i można ją uznać za całkowicie bezpieczny proces. Polega ona na dostosowaniu witryny do wymagań Google, tak aby była zbudowana, zaprojektowana i zagospodarowana w najbardziej efektywny sposób z punktu widzenia SEO i SEM. Optymalizacja poprawia widoczność strony w wyszukiwarkach internetowych i w praktyce jest etapem, który przygotowuje stronę do pozycjonowania.

Media społecznościowe

Obecność w social media bezpośrednio nie przekłada się na lepsze pozycjonowanie, ale poprawia wiarygodność strony w oczach wyszukiwarek i pozwala na dotarcie do większej liczby użytkowników. Jeżeli uda Ci się stworzyć silną i rozpoznawalną markę w mediach społecznościowych, którą zainteresują się odbiorcy, z dużym prawdopodobieństwem sami będą ją polecać i dzielić się informacjami na jej temat, co poprawi pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Bezpieczne linkowanie

Chcąc nie chcąc, zdobywanie z zewnętrznych witryn linków prowadzących do pozycjonowanej strony jest podstawą marketingu w wyszukiwarkach. Bez tego nie da się osiągnąć sukcesu w przypadku średnio i wysoko konkurencyjnych słów kluczowych. Teoretycznie linkowanie jest jednak niezgodne z wytycznymi Google i może negatywnie odbić się na stronie. Jak w takim razie pogodzić te dwie rzeczy i zdobywać linki w sposób możliwie bezpieczny?

Nie chcąc narażać się na kary ze strony Google, pamiętaj przede wszystkim o publikowaniu linków na stronach wiarygodnych, wartościowych i powiązanych tematycznie z Twoją witryną. Odnośniki powinny pochodzić ze stron zróżnicowanym charakterze i nie ograniczać się wyłącznie np. do zaplecza czy katalogów postawionych na WordPressie. Równie ważna sprawa to dywersyfikacja anchorów – należy zadbać o to, żeby ich treść się zbyt często nie powtarzała i wyglądała naturalnie.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *